MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki Intruder M 1800 R2

Test

Přesně takhle měl Intruder M 1800 R vypadat od samého začátku. Pro někoho sice možná ztratil změnou čelní partie svou osobitou tvář, jenže inovovaný reflektor dodává stroji zcela novou dynamiku. A o tu jde snad také, nemyslíte?

Samozřejmě – především jde o pořádný zátah. Ale vaše motorka musí také budit respekt! Již při pouhém pohledu na stojící M 1800 R2 nepřipouští suzuki žádné pochybnosti o schopnostech stroje zdvihového objemu, který mnozí kolemjdoucí nemají ani pod kapotou svých čtyřkolých miláčků. Ušlechtilé svaly, kam oko pohlédne.

Suzuki Intruder M 1800 R2

Motor o zdvihovém objemu 1783 cm3 je i dnes špičkou mezi pohonnými jednotkami powercruiserů V2. Po dvou nahoře uložených vačkových hřídelích, dvojité škrticí klapky, kapalinové chlazení. S písty o průměru 112 milimetrů aspiruje Suzuki na titul „nejmohutnější motocyklové písty ve vesmíru“ a díky krátkozdvihové koncepci zasahuje omezovač až při 7500 1/min! Tak tady na ulici stojí s výrazným charizmatem a příslušným sebevědomím. Nový reflektor vyhlazuje krásné linie mohutné muskulatury, pod „rychlým“ světlometem zatíná své pevné břicho objemná maska chladiče. Mocná dlouhá nádrž o objemu 19,5 litru plynule přechází v široké sedlo, které v úpravě pro jednoho jezdce zcela čistě navazuje na kryt tandemu a zadní blatník, pod nímž se skrývá mohutná pneumatika o šířce 240 mm – styl a síla! A také 348 kilogramů a 2,53 metru délky!



Zadní kolo



Řídítka sedící opět na pravděpodobně nejdelších držácích ve vesmíru připomínají krátkou hrazdu. Řidič se musí poněkud nahrbit dopředu – trochu to připomíná čtvrtmílový sprint na dragsteru, což k suzuki celkem sedí. K jejímu přikrčenému tvaru i k jejímu sportovnímu postoji s obrácenou vidlicí a radiálně uchycenými brzdovými čelistmi.

Pohodlně a hluboko se usadit do koženého křesla, pod levým kolenem pootočit klíčkem v zapalování a pak už jen uvolněně nastartovat – startér má s ohromnými písty jen krátkou práci. V2 se rázem probouzí s rytmickým, vydatným pulzováním k životu, ale již první pootočení plynu dává tušit, co přijde. Klidný kolos ostře blafne ze dvou koncovek výfuku. Druhý povel pravým zápěstím přesvědčí každého – temperament, jadrnost a žádostivost. M 1800 R poskytuje poctivý zážitek z práce spalovacího motoru…

Přístrojová deska

A tak to jde i směrem vpřed, avšak ne pod hranicí 3000 1/min. Zde se ještě mohutná erupce nedostavuje. Již od 2000 1/min sice táhne kapalinou chlazený dvouválec udatně vpřed, ale teprve když sloupec digitálního otáčkoměru mine číslo 3, mění se hluboké dunění v hukot a svezení v jízdu na dragsteru. Při 3500 otáčkách se pak stane něco, co připomíná nalití vody na rozpálené kameny v sauně – s překypujícím temperamentem napíná osmnáctistovka své svaly. Při 6800 1/min nabízí skutečných 119 koní a stroj tlačí vpřed silou 146 Nm dosahovanou při 3700 otáčkách! A k tomu ten zvuk, to syrové dunění – prostě geniální. Kdo požene stroj až na doraz, rozdovádí M 1800 R až na elektronicky omezených 205 km/h. To již sice nemá mnoho společného s bloumáním na cruiseru, ukazuje to však potenci pohonné jednotky s výkonem 120 koní.

V příznivém světle se představuje také přední obrácená vidlice, která se sice při plném brzdění pod váhou 348 kilogramů ponořuje až téměř na doraz, jinak ale poskytuje dostatečné tlumení a zpětnou vazbu. Zato zadní pružicí jednotka reaguje se železnou tvrdostí. Kanály, hrboly, zkrátka všechny krátké rázy se nemilosrdně přenášejí na řidiče, jeho pozadí a páteř. Jakmile se přední, radiální brzdiče zahřejí, předvádějí, jak mocně se umějí zakousnout, maximální zpomalení je však omezeno velkou hmotností, přední pneumatikou a měkkým nastavením vidlice…






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: