MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Harley-Davidson Rocker FXCVC

Test


Autor:Foto:

Jezdím očima po nízkém dlouhém stroji přede mnou a hledám retro prvky. Jistě je to trochu subjektivní, ale aby měla stará motorka pneumatiku šíře 240 mm a řádně předkopnuté vidlice? Oprostím-li se od toho, že Harley stylizuje své stroje hodně tradičně, a retrobikem by se tedy dnes dal nazvat skoro každý z nich, rozhodně Rocker za retro považovat nemůžu. Spíše mi vytane na mysli, že designové variace moderních motocyklů stále častěji ideově vycházejí ze staveb a přestaveb soukromníků nebo malých firem. Rocker je pro mne evidentní sériový chopper v relativně moderním stylu!



  


Kdo nechce „neprověřenou“ stavbu od specialistů, nemusí za kováříčky a může se obrátit přímo na kováře, tedy na firmu H-D, která nyní rozšířila svou nabídku o tenhle líbivý extrém. Extrém zejména vizuální, protože jízdní vlastnosti nejsou až tak drsné, jak by se dalo očekávat z drsného výrazu Rockera. Ano, široká zadní guma neumožňuje tak rychlé překlápění jako nějaká stotřicítková užovka a dramatický úhel hlavy řízení vám při manipulaci na místě také práci nijak neusnadní, ale když se svezete, budete možná překvapeni stejně pozitivně jako já. Ovladatelnost je bezproblémová, i když s výrazně odlišným pocitem, než na jaký je většina z nás Evropanů zvyklá. Jakmile chytne FXCVC (také oceňujete poetiku takových typových označení?) odpovídající rychlost, dá se ovládat velice příjemně. Díky koncepci je samozřejmě hodně stabilní, ale přitom mu nečiní problémy ani rychlé kličkování v provozu, otáčení je také v pohodě, jen potřebujete trochu toho prostoru. Ale pokud máte představu, že motorka s dlouhou vidlí a k tomu velkou zadní gumou je neovladatelným ingotem, vězte, že tomu tak být nemusí. Rocker to dokazuje. Do zatáčky ho zhoupnete přes rádius široké pneumatiky a jemně si ho vedete do chvíle kdy vám začnou stupačky dřít o asfalt. A to je poměrně brzy, jsou uloženy hodně nízko a ještě doširoka roztažené. Jejich jiskřítka zmizí velice, ale velice brzy.



  


Na zmiňované ovladatelnosti nic nemění, naopak možná ji ještě zdůrazňuje, suchá hmotnost. Podívejte se na fotku, kolik hádáte kilogramů? Nenaplněný Rocker váží 311 kg, po svezení bych hádal o pěkných pár kilíček méně. Vlastně mě takové číslo překvapilo, i po jízdě řekl bych o dost méně. Však se ho také snažili konstruktéři trochu odlehčit, poklep na množství dílů tak může vrátit onen nevítaný plastový zvuk, ale na stylu to moc nemění. Blatník tažený těsně kolem zadní pneumatiky, sedlo pro jednoho, mohutný dominující motor a kapkovitá nádrž. Chrom a plameny najdeme ve větším množství právě na provedení Rocker C. Standardní Rocker je trochu jednodušší, není na něm tolik chromu, mnoho dílů je vyvedeno v matném hliníku, ale i to má styl. Varianta C navíc nabízí malé kouzlo, ze sedáku řidiče lze vyjmout druhé sedlo. Nejdříve vytáhnete ocelový chromovaný držák, po zajištění na něj uchytíte polštářek sedačky. Pravda, sedlo pro spolujezdce není úplně plnohodnotné a na cestu přes Alpy ve dvou příliš neláká, ale na kratší víkendový výlet bude postačující. Hlavní je tu, že není při normálním ježdění vidět, a nenarušuje tedy linii mašiny. A to je to, oč tu běží, nádhera propracovaného stroje, u nějž vás potěší i pohled na jednotlivé detaily (jako třeba logo v reflektoru, krásný držák řídítek nebo vidlice s elipsovým průřezem), tedy na většinu z nich. Některé drobnosti výrobci trochu utekly, ale tady už záleží na zhýčkanosti kupujících. Myslím, že většina z oddaných harlejářů je přejde mávnutím ruky…







Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: