MC 11/17 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Suzuki GSX-S1000F po 50 000 km
H-D Sportster slaví 60. výročí
Novinky, testy, rozhovory

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Karel Abraham: WSBK vs. MotoGP

Technika

23.09.2016

Karel Abraham přesedlal z produkční Hondy RC213V-RS třídy Open MotoGP na superbikovou verzi BMW S 1000 RR. V exkluzivní zpovědi jsme zjišťovali, jak moc se od sebe tyto stroje liší.

MOTOR
Rozdíl ve výkonu prototypu MotoGP a motorky WSBK není paradoxně zásadní. Hodně se ale liší projev. Představte si, že vás někdo nakopne. Tak zhruba tak se chová MotoGP. Superbike je proti tomu jen takové postrčení.

RÁM
Prototypy MotoGP jsou stavěné jen na závodění a jsou hodně nekompromisní a velmi pevné. U motorky WSBK je rám vždy sériový, dělaný vlastně na běžné ježdění. To se samozřejmě v extrému projevuje. Motorka se víc kroutí.

PŘEVODOVKA        
V MotoGP se dnes ve velkém přechází na bezztrátové převodovky, do loňska je ale měly jen tovární týmy, a tak s nimi zkušenost nemám. Z tohoto pohledu pro mě není rozdíl mezi MotoGP a WSBK nijak zásadní.

ELEKTRONIKA
Elektronika superbiku musí vycházet ze sériového provedení. Občas je tedy složitější ji nastavit pro závodění. Je tam spoustu věcí, které k závodění vůbec potřeba nejsou a musíme je obcházet. Prostě co je v civilním provedení motorky, musíme mít taky, i když to nepotřebujeme. Asi největší úlet je imobilizér.

PNEUMATIKY
V MotoGP byly pneumatiky o hodně tvrdší, na výjezdech motorka držela jak přibitá. Pirellky se víc vlní, kroutí, pohybují. Třeba na nájezdu do zatáčky se přední guma kroutí tak, že být to v MotoGP, je člověk asi tak setinu vteřiny před pádem. Ale tady je to normální. Musel jsem si na to docela zvykat.

BRZDY
V MotoGP se používají karbonové kotouče, u superbiků ocelové. Dávkování brzdné síly je úplně opačné. U karbonu musíte na začátku zmáčknout pořádně a pak povolovat. Naopak ocelové kotouče v průběhu brzdění vadnou a člověk musí mačkat pořád silněji.

POČET MOTOREK
V MotoGP má jeden jezdec k dispozici dvě motorky, v superbicích jen jednu. Pro plánování tréninků a kvalifikace je to dost zásadní rozdíl. Když je jezdec venku, nemůže tým pracovat na druhé motorce. Nedají se zkoušet dvě nastavení najednou. A když člověk blbě spadne, znamená to ztracený trénink. Bohužel motorka WSBK je navíc při pádech méně odolná než prototyp MotoGP.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Milwaukee BMW S 1000 RR WSBK
Motorový management BMW Motorrad, výkon více než 220 koní, maximální rychlost přes 330 km/hm, výfukový systém Akrapovič, hmotnost 168 kg, podvozek Öhlins, brzdy Brembo (vpředu Ø 328 mm), kola OZ, pneumatiky Pirelli, objem palivové nádrže 23,5 l

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Letošní sezona – alespoň ta silniční – je u konce, ale kolotoč motocyklových novinek naopak začíná…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: