MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Michal "Indi" Dokoupil po prvních závodech na TT


09.06.2015

Původně měl startovat první závod TT Supersport už dopoledne, ale nakonec byl harmonogram změněn kvůli sobotě a přeplánován tak, aby se hned ráno odjelo jedno tréninkové kolo a následně Superstocky, Sidecar a nakonec Supersporty v 18:30.

Indián už byl ráno nachystaný a oblečený do kombinézy, když bylo znovu oznámeno odložení programu, protože se nějaký divák na motorce někde na trati srazil s autem a vše se posunulo o další tři hodiny. Nakonec se Indoš dostal na start v 12:30 do tréninkového kola, Stocky byly zrušeny úplně, Sidecary startovaly v 13:30 a TT Supersport o půl sedmé.

Aleš, Lukáš a Pták Petr měli na starost Pit Stop. Letos museli mít nejen povinně nehořlavé kombinézy, ale i certifikované kukly. Lukáš, který tankuje, musí mít i nehořlavé rukavice, kdyby se náhodou motorka vznítila.

Indián se před startem ani nezdál nervózní. Tuhle trať má v krvi a vše je teď hlavně o technice, jak se povede Pit Stop, a taky i o štěstí. Indián dobře odstartoval a první kolo zajel za 19:02. Ve druhém letmém kole měl dokonce o něco horší čas než v prvním s hodnotou 19:11, ale hodně pomohl rychlý Pit Stop. Top speed na Sulby se ale nehnul nad 160 mil v hodině, takže opět nastal problém, se kterým bojujeme už celý týden. Přesto dokázal Indi  zajet v posledním kole čas 18:49 a celkové 25. místo, což znamenalo bronzového Merkura.

„Kluci v týmu hodně makali na tom, aby zjistili, kde je problém na R6, která je dle grafů dobrá. V praxi je prvních pět kvaltů taky OK, ale šestka je prostě líná. Sám jsem byl zvědav, jak to bude v tom jednom tréninkovém kole vypadat, a byla to prostě pecka. Motorka konečně po týdnu letěla, a i když mě zbrzdily žlutý vlajky kvůli nehodám třeba Williama Dunlopa u Glen Helen, cítil jsem, že bych konečně mohl zajet svoje obvyklý časy pod devatenáct. Jak jsem ale odstartoval do závodu a najel na první rovinku, bylo mi jasný, že problém je zase zpátky. Šestka zase nešla vytáčet, takže při přeřazení z pětky na šest jen klesly otáčky a motor prostě netlačil, i když jsem to už pak třeba v posledním kole rval, co to jde, a zajel těch 18:49. Jsem nadšenej, že se perfektně povedl Pit Stop a trochu mě mrzí, že jsem neměl štěstí ve druhém kole, kde mi před Ramsey hairpin strčil maršál žlutou vlajku přímo před motorku. Musel jsem tam hodně zpomalit a ztratil tak minimálně deset vteřin a navíc ti za mnou měli možnost mě dojet. Doufám, že ve středu to bude lepší, i když jsem šťastnej, že jsem celej v cíli.“

Na týmové poradě jsme večer řešili, co se mohlo během pár hodin změnit tak, aby to mělo zásadní vliv na výkon a top speed, protože počasí se výrazněji nezměnilo a navíc s tím jsme nikdy problémy ani neměli. Gumy i tlaky jsou taky pořád stejné, nastavení a převod také a pouze jsme měnili olej. Nakonec nás napadla jedna věc, ale tu si prověříme až na ostro ve středu ve druhém závodě TT Supersport….tak držte pěsti, aby to bylo ono, a Indi mohl zajet stříbrňáka!

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: