Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 9/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Pneumatiky na cestovní endura
Bety RR 2017
Testy, rozhovory, reportáže

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Steven Frossard: Dostat se zpět mezi špičku je těžké!

Rozhovor

09.11.2014

V kvalifikaci na MXGP ČR v Lokti skončil nečekaně poslední. I proto jsme si povídali nejen o kvalifikačním nezdaru, ale i o tom, jak těžké je vrátit se mezi světovou špičku.

Stevene, nejprestižnější třídu MXGP jedeš už čtvrtým rokem, jak hodnotíš svoje dosavadní výkony?
Poslední dva roky byly hodně těžké kvůli zraněním. Jezdil jsem v dobrém týmu, ale už jsem potřeboval změnu. Kawasaki navíc znám už z dřívějška, takže přechod z Yamahy nebyl tak těžký. Momentálně jsem na tom o hodně líp, uvidíme ale, co bude příští sezonu (příští rok by měl Steven přestoupit na KTM do týmu Wilvo Forkrent – pozn. aut.).

Ve Finsku jsi po delší době stanul na stupních vítězů. Jaký to byl pocit?
Druhé místo bylo skvělé, konečně jsem měl možnost ukázat svůj potenciál. Vyšlo to i díky tomu, že moji soupeři měli problémy. Cítil jsem se ten víkend velmi silný.

Jak se ti líbí v ČR? Je trať v Lokti něčím specifická?
Zatím tady mám smůlu – v dnešní kvalifikaci jsem prorazil výfuk, musel jsem do depa a skončil jsem poslední. Kvalifikace nevyšla, uvidíme zítra, na motorce se ale cítím dobře. Trať je tady hodně kluzká, není lehké předjíždět. Celkově bych řekl, že je to dost těžká trať.

Jakým způsobem se připravuješ na sezonu? Co je pro tebe v přípravě nejdůležitější?
Snažím se trénovat na podobných tratích, jako je ta v Lokti – to znamená hodně technických. Důležitá je i fyzička, takže jezdím i na kole, mám rád i BMX.

Bylo těžké přejít z Yamahy na Kawasaki? Na co se zvlášť soustředíš při hledání nastavení?
Myslím, že to nebyla zas až taková změna. Dřív jsem navíc na Kawasaki jezdil ve třídě MX2. Důležité je mít kolem sebe dobrý tým, a to se povedlo. Každá trať má svoje zvláštnosti, ale pro mě je hodně důležitá vyváženost motocyklu, musí dobře fungovat v různých částech tratě – najít dobrý kompromis v nastavení znamená najít rychlost.

Vzpomeneš si ještě na svoji první krosku?
No jasně, byla to Malaguti 50, bylo mi osm a nemělo to chybu. (smích)

Na čem si myslíš, že je potřeba zapracovat, na co se soustředíš v tréninku?
Určitě musím zlepšit starty, rád bych taky zapracoval na konzistenci. Několikrát jsem byl blízko stupňů vítězů, ale něco vždycky chybělo.

Máš za sebou několik vážnějších zranění. Jak se vyrovnáváš s pády, nezpomaluje tě to?
Pády samozřejmě nejsou nijak příjemné, ale k závodům patří. V mistrovství světa musíš jet na limitu. Když přijde zranění, je to samozřejmě špatně. Je pak těžké se dostat zpátky do formy. Po těžkém pádu, jako jsem měl třeba v Itálii, je přirozeně těžší se dát dohromady, ale musíš se s tím vyrovnat.

Měl bys nějaký tip pro ty, kteří chtějí začít s motokrosem?
Myslím, že je důležité, aby tě to bavilo a měli jsi z jízdy dobrý pocit. Nejdřív je potřeba pořádně ovládat motorku, zvládnout techniku jízdy, a až poté chtít dosáhnout nějakých výsledků. Je dobré postupovat systematicky, řídit se radami trenéra a nechtít všechno hned. Zbytečně velká motivace může být na škodu.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nejdéle kontinuálně vyrábějící evropská značka Moto Guzzi dospěla: přestala nebo v brzké době…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: