Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 7/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Velký test naked biků
Rozhovor: Projdu STK?
500 mil s Harleyem

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Citroën Jumpy: Bikerova pravá ruka

Zaostřeno na téma

28.08.2014

Jistě to znáte, bez auta se zkrátka někdy ani pravověrný vyznavač jedné stopy neobejde. My v redakci jsme na tom stejně, proto nám na výpomoc s převozem motocyklů a dalšími redakčními povinnostmi přispěchal Citroën Jumpy. Jak se nám s ním žije?

Rozhodně není pravidlem, že bychom v Motocyklu často psali o autech. Citroën Jumpy si však zaslouží výjimku. Stal se z něj totiž náš letošní redakční společník a další pracant takříkajíc „do party“. A své role se ujal více než důstojně.
Velmi mu k tomu napomohly větší rozměry. Jumpy je totiž ve variantě L2H1, což znamená delší rozvor a až 6 m3 nákladového prostoru. A to je přesně to, co nám přišlo vhod. Dvojitými křídlovými zadními dveřmi totiž do Jumpyho bez problémů dostanete dvě dospělé motorky a ještě vám zbude místo na výbavu a další různé věci okolo. A to je shodou okolností nejčastější konfigurace, ve které u nás Citroën funguje: jedna nebo dvě motorky, řidič, fotograf a spousta různých „krámů“, které k práci redaktora magazínu o motorkách potřebujete. Hodně nás překvapilo, jak si i s takovou porcí poradí nejslabší turbodiesel v nabídce. Devadesátikoňová 1.6 HDi pod kapotou žene Jumpyho kupředu s nebývalým entuziasmem. Rozhodně to není žádný lenoch a dodávce propůjčuje jízdní dynamiku, kterou by jí mohlo závidět nejedno osobní vozidlo. To vše za cenu ne nijak přemrštěné spotřeby nafty, která se zatím pohybuje okolo 7 l/100 km. Hodně tomu pomáhá také na první tři rychlosti hodně nakrátko poskládaná pětistupňová převodovka.

Je to dělník, masážní sedadla v kabině nehledejte. I tak ale platí, že svůj účel i co do pohodlí Jumpy plní na jedničku. Ergonomie posazu řidiče je příjemná (sedadlo řidiče je plně nastavitelné), volant s ideálně účinným posilovačem a radička s akurátními drahami padnou dobře do ruky – nemusíte se bát, že budete pětku řadit spolujezdci do kastlíku. V souvislosti s kastlíkem: v Jumpyho interiéru je opravdu hodně přihrádek (včetně těch nad hlavou), kam můžete umístit drobnosti. Chybí nám v nich pouze protiskluzová úprava – nic neřešitelného. Pro naše účely vystačí výbava na základním stupni, tudíž jsme oželeli rádio (přihrádka navíc). Co jsme si ale neodepřeli, je manuální klimatizace s pylovým filtrem (+27 800 Kč), která přijde při návratu z rozpálené trati vyloženě vhod.

Během prvních 2000 km, které jsme s Jumpym najezdili zejména proto, abychom pro vás mohli připravit seriál Roadtrénink a udržovali se v kondici v rámci endurotréninků, se naše redakční posila ukázala být spolehlivým parťákem, který toho za minimální uživatelské náročnosti a přiměřených nákladů hodně svede. Doufáme, že mu to vydrží i s přibývajícími kilometry! Pořád si ale nemůžeme pomoci, na motorce je to přece jen o něco lepší…



Technické údaje
Citroën Jumpy Furgon 1.6 HDi

Napříč uložený turbodiesel s přímým vysokotlakým vstřikováním, výměník vzduch/vzduch, osm ventilů, filtr pevných částic, pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, kotoučové ventilované brzdy na všech kolech, ABS, EBA, pneu 215/60 R16, objem nádrže 80 l, rozměry (d × š × v) 5135 × 2194 × 1942 mm, rozvor 3122 mm, objem nákladového prostoru 6 m3, (d × š × v) 2584 × 1600 × 1449 mm, hmotnost pohotovostní/celková 1725/2880 kg, CO2 182 g/km, spotřeba paliva 6,9 l/100 km.

Zdvihový objem: 1560 cm3
Max. výkon: 65 kW (90 k) při 3500 1/min
Max. točivý moment: 180 Nm při 1500 1/min
Max. rychlost: 145 km/h
Zrychlení z 0–100 km/h (bez zátěže): 16,8 s
Cena: od 528 900 Kč (L2H1 bez DPH)

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nová Brutale trochu přibrala a přišla o nějaký ten koník výkonu. Jenže na kráse, efektivnosti a ještě…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: