Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 10/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Vybíráme naked do 200 000 Kč
Rozhovory: Marquez, Staša
Test sportovně-cestovních pneu

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ondra Ježek: Poperu se o titul!

Rozhovor

10.07.2014

Český motocyklový závodník Ondra Ježek do letošní sezony poháru FIM Superstock 1000 nastoupil v barvách špičkového italského týmu Barni Racing. Je jasné, že to pro pilota z jihomoravské Kuřimi znamená nejen odpovědnost, ale především souboje o přední pozice.

Autor:Petr ŠtolaFoto:autor

V Aragonu Ondra patřil během tréninků k nejlepším, v závodě ale doplatil na špatnou pneumatiku. Po smolném úvodu sezony jsme se s Ondrou posadili a popovídali si nejen o závodě v Aragonu.

Máš za sebou první závody v novém týmu, ale podívejme se na úvod rozhovoru o několik měsíců zpět. Vloni jsi jezdil první sezonu na Ducati, jak ti charakteristika dvouválce vyhovuje?
Na Ducati jsem si zvykl poměrně rychle. Nyní mluvím o značce obecně, protože jsem již v roce 2012 jezdil na staré 1098 a hned mi sedla. V loňském roce jsem jel poprvé na Panigale, která už oproti předchozímu modelu nedisponuje takovým točivým momentem v nejnižších otáčkách a má trochu blíže čtyřválcovému motoru. Je ovšem neuvěřitelně ovladatelná a to se mi na této motorce opravdu moc líbí.

Svými výsledky jsi zaujal nejen fanoušky, ale i řadu odborníků. Jak došlo ke spolupráci s jedním z nejlepších týmů kategorie Superstock 1000?
Do týmu Barni Racing jsem se dostal díky svým výsledkům v minulé sezoně a poté díky posezonním testům v Jerezu, kam jsem byl týmem pozván. Tam jsem dokázal zajíždět časy rychlejší než dosavadní superstockový traťový rekord.

Co zimní testování, jaké bylo a kde probíhalo?
Zimní příprava proběhla trochu ve zrychleném tempu. Testovali jsme dva dny v Aragonu a jeden den v Imole. Na obou tratích jsme však dosáhli velmi nadějných časů a myslím, že při prvním závodě v Aragonu bylo vidět, že budeme patřit mezi favority.

Pojďme tedy k závodění. Po intenzivní zimní přípravě jsi nastoupil do prvního závodu v Aragonu. Přestože nedopadl dle tvých představ, rozhodně jsi svým výkonem naznačil potenciál a ambice pro rok 2014. Jak s odstupem času tento první závodní víkend hodnotíš?
Přes to, jak šíleně závod probíhal – technická porucha, pád a nakonec diskvalifikace –, hodnotím tento víkend kladně. Ve všech trénincích jsem skončil nejhůře do třetího místa, přičemž dva jsem vyhrál. V kvalifikaci jsme měli s Leandrem slušný náskok před ostatními soupeři. V závodě jsem si hodně věřil na vítězství. Bohužel k motoristickému sportu patří občas také nějaká ta technická závada a ta se mi tentokrát nevyhnula. Rozhodně se z toho však nijak nehroutím. Hra o titul tímto určitě neskončila.

Nikomu, kdo tě zná delší dobu, nemohlo uniknout, jak jsi během zimy zapracoval na své fyzické kondici. Jak hodně se věnuješ fyzickému tréninku, případně doplňkovým sportům?
Letos jsem pojal přípravu velmi odlišně a myslím, že výsledky jsou vidět. Základ fyzické přípravy probíhal podobně jako vloni pod vedením Lubomíra Vojty. Přidali jsme však do přípravy další prvky a spolupráce s motoristickým trenérem Jiřím Heiníkem, Centrem sportovní medicíny Pavla Koláře, ale také úprava jídelníčku ve spolupráci s doktorkou Miroslavou Plchovou mě posunuly o hodně dopředu.

V loňském roce jsi dokončil studium na vysoké škole. Myslíš, že se na výkonu jezdce může projevit případná uvolněnost od problémů s doháněním studia a učením ve škole?
Uznávám, že se mi po získání titulu inženýra docela ulevilo. O to víc jsem se ale začal poté soustředit na letošní sezonu, takže té práce bylo paradoxně mnohem víc než v dobách studií.

Jak hodnotíš kvalitu letošního poháru FIM Superstock 1000? Kde budou podle tebe největší překážky v cestě za úspěchem?
Mezi největší soupeře bude určitě patřit můj týmový kolega Mercado, který má stejně skvělý motocykl jako já. Potom Lorenzo Savadori na Kawasaki a už před Aragonem jsem za černého koně šampionátu označil Kyla Smithe. Ten moji domněnku potvrdil třetím místem v úvodním závodě. Zklamáním tam pro mě bylo vystoupení Romaina Lanusseho, ale to vše se může ještě změnit. Do konce sezony stále zbývá hodně závodů.

S jakými cíli jdeš do letošní sezony a s čím budeš na konci roku spokojený?
Barni Racing Team jde do sezony s cílem vyhrát titul a já s Mercadem jsme tu od toho, abychom se o něj poprali. Mám teď trochu ztíženou pozici vinou výpadku v Aragonu, nicméně zůstávám pozitivně naladěn a odhodlán dál bojovat o první místo. (Hned v dalším závodě v Assenu dojel Ondra druhý a v Imole se dostavilo kýžené 1. místo pozn. red.)

Přemýšlel jsi již o vzdálenější budoucnosti? Dokážeš si představit sám sebe v kategorii Superbike?
Náš tým vlastní jeden motocykl specifikace Evo, který v některých letošních závodech WSBK hodlá nasadit. Takže ano, dokážu. Uvidíme, jak tým rozhodne o nasazení jezdců do jednotlivých závodů.

Co říkáš na letošní startovní listinu světových superbiků, v Aragonu startovalo devět různých výrobců motocyklů. Jaký je tvůj pohled na letošní WSBK?
Superbiky se mi letos zdají být velmi zajímavé a vyrovnané. Dělá mi také pochopitelně radost vzestup Ducati. Při závodě v Aragonu sice ukázala sílu Kawasaki, ale nemyslím si, že by to tak jednoduché měla pořád. Myslím si, že se ještě zlepší Suzuki a také Aprilia bude více vidět. Přechodné sezony jsou sice trochu nešikovné s dvojím hodnocením pro Superbiky a Evo, ale myslím si, že Evo je dobrý krok a po sjednocení pravidel budou tyto závody pro diváka ještě mnohem zajímavější.

Jezdíš v italském týmu, co tvá italština?
Italština mi jde docela dobře. Určitě mi pomáhá to, že jsem na střední škole studoval španělštinu. S techniky se sice stále bavíme o motocyklu anglicky, ale se šéfem týmu a mechaniky výhradně italsky.

Uvidí tě čeští fanoušci závodit doma, nebo musí vyrazit na některý ze závodů WSBK, kde se vaše kategorie pojede?
Bohužel. Pokud by se v kalendáři už nic neměnilo, tak nejbližší závody pro české fanoušky jsou v Imole nebo Misanu. Ale pokud by některým fanouškům nedělalo problém si na závody zaletět, doporučuji Portimao i Jerez, protože se jedná v obou případech o nádherné lokality!

Co italský mistrák, nepřemýšleli jste o nějakém startu v rámci přípravy například v Misanu nebo Imole?
Pro italský mistrák tým angažoval Ivana Goie a Manuela Poggialiho. Také používá pneumatiky Michelin, takže letos pojedu zřejmě pouze závody světového poháru Superstock 1000.


Ondřej Ježek, 25 let, Barni Racing Team, Ducati 1199 Panigale
Vystudoval Mendelovu univerzitu v Brně. Baví ho motocykly, kolo, běžky a snooker, rád si zajde na pizzu nebo si dá lahev dobrého vína. Loňskou sezonu zakončil celkovým šestým místem.


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Africa Twin sklidila v prvních testech výhradně pozitivní recenze, až to vypadalo, jako kdyby neměla…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: