Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 7/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Velký test naked biků
Rozhovor: Projdu STK?
500 mil s Harleyem

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Nežij vteřinou 2014

Reportáž

10.06.2014

Proběhl již sedmý ročník akce Nežij vteřinou, kterou připravili pro motorkáře policisté z Územního odboru Policie České republiky Blansko-Vyškov společně s dalšími partnery v sobotu 7. června v areálu Sloupsko-šošůvských jeskyní na Blanensku. Přijelo na ni 1040 motocyklů.

„Parádní akce! Hodně motorek, nádherné počasí a hlavně skvělý program. Už se těším na další ročník. Pro mě naprostý relax... Jinak zabodovaly brýle na simulaci opilosti,“ nebo „Perfektní akce, po loňsku byla laťka hodně vysoko ale po dnešku je mega vysoká. Paráda, těším se na další ročník,“ - toto byly jedny z prvních ohlasů na Facebooku na sedmý ročník akce Nežij vteřinou, kterou připravili pro motorkáře policisté z Územního odboru Policie České republiky Blansko-Vyškov společně s dalšími partnery v sobotu 7. června v areálu Sloupsko-šošůvských jeskyní na Blanensku. Přijelo na ni 1040 motocyklů, další lidé se pak přijeli podívat ze zájmu i autem či na kole.

Velká účast nejen ze strany motorkářů svědčí podle organizátorů o tom, že řadě lidí není jedno, jak se chováme na silnicích a jaké následky mají dopravní nehody, chtějí poznat nové věci a chránit sami sebe i ostatní účastníky silničního provozu.

Cílem preventivní akce bylo upozornit motorkáře na nebezpečí dopravních nehod, ale také je případně připravit na to, jak se při dopravní nehodě chovat, jak správně poskytnout první pomoc nebo jak zabránit vážným zraněním například použitím ochranných pomůcek. Při simulaci dopravní nehody, při níž jsme na místě zincenovali střet motocyklu s osobním autem, účastníky čekala ukázka vesty se zabudovaným airbagem, který po pádu motorkáře vestu nafoukne plynem tak, aby nebyla porušena páteř, včetně té krční. Při nehodě pak mohli lidé přímo na místě vidět, jak postupují hasiči a zdravotničtí záchranáři. Nechyběl ani přílet a prohlídka vrtulníku Letecké služby Policie ČR.

Dárek v podobě reflexního přívěšku s názvem akce pak byl připraven pro každého, kdo měl zájem dozvědět se nové informace o dopravních nehodách z prezentace Policie ČR promítané ve vstupním portálu Sloupsko-šošůvských jeskyní, kdo vyplnil test ze znalostí pravidel silničního provozu a kdo navštívil stanoviště zdravotnických záchranářů a vyzkoušel si jednak správné sundání přílby motorkáři, ale také resuscitaci. Málokdo vynechal také zastávku u pana primáře brněnského traumacentra MUDr. Pavla Macha. Na jeho oddělení ve fakultní nemocnici totiž končí většina vážně zraněných při dopravních nehodách. K zamyšlení nad životem a tím, co nás vše může potkat na cestách, a to nejen motocyklových, pak přítomné vedlo setkání s blanenským a adamovským farářem Jiřím Kaňou zakončenou minutou ticha za zemřelé motorkáře při dopravních nehodách.

O tom, že jízda na motocyklu není vůbec o rychlosti, ale především o zručnosti a schopnosti ovládat motorku, se přesvědčili lidé v dynamických ukázkách Policie ČR a Vojenské policie. Když si pak někteří z motorkářů mohli stejnou trasu vyzkoušet na svém motocyklu, zjistili, že to opravdu není tak jednoduché, jak to vypadá. Na řadu ale přišly i závodní stroje, které představili čeští závodníci Karel Abraham a Karel Hanyka z brněnského Automotodromu. A kdo vystihl chvilku, odnesl si domů od nich také podepsaný plakát.

Na své si při šli i ti, co upřednostňují mít vše dopředu natrénováno. Připraveny pro ně byly například simulátor nárazu vozidla při nehodě od Armády České republiky, simulátor jízdy na motocyklu Autoškoly Nečas nebo dva raceboxy věrně simulující jízdu na závodním okruhu firmy Arcelor Mittal. Neustále v pohotovosti museli být také na stánku Besipu, kde si lidé mohli nasadit speciální brýle, které ukazují rozostření vidění jako po požití alkoholu. Projít s nimi na očích jen pár metrů znamenalo pro mnohé velký problém a leckdy to vypadalo, že člověk s alkobrýlemi nezvládne rovnováhu a upadne. Nechyběl ani test brzdné reakce, kterou připravili na stánku Integrované střední školy automobilní z Brna.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Právě posíláme do tiskárny nové číslo časopisu MOTOCYKL. Na co se můžete v novém vydání těšit, vám…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: