MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Classic Show Brno 2010

Reportáž

19.06.2010

Kdo si v akcemi nabitém prvním červnovém víkendu vybral návštěvu brněnského výstaviště, rozhodně neprohloupil. Veletrh a sraz youngtimerů Classic Show měl totiž co nabídnout.


Na naše poměry to byla akce doslova ojedinělá – převážná většina motoristické veřejnosti totiž 30. let starými motocykly či osobní vozy stále ještě pohrdá: ani veterán, ani nový vůz, a tudíž bylo velkou otázkou, zda si takto zaměřený sraz najde dostatečný počet příznivců. Našel. Za celý víkend navštívilo Classic Show, jež se konala v rámci automobilové výstavy Autotec a Autosalon, více než 50 000 návštěvníků. Bez nadsázky lze konstatovat, že Classic show byla ozdobou zmíněných autosalonů. Nosnou páteří srazu byl ale prodejní veletrh – mezi 45 vystavovateli, kteří zaplnili krásný pavilon A2 mohl zapálený yountimerista nalézt spoustu stylového zboží či dobrých rad – obého není nikdy dostatek.


 AKCE Classic show 2010 AKCE Classic show 2010 AKCE Classic show 2010

 AKCE Classic show 2010


Co všechno jste mohli v Brně vidět? Jelikož jsem už pár let nakažen guzzím bacilem, vedly mé první kroky za „dědky“ (jak se sami s nadsázkou označují) z vyškovské motoparty kolem Pana mechanika Radka Frehára. K vidění tu byly nejen jeho milované Laverdy, na kterých jsem jej potkával brousit stupačky na mosteckém okruhu, ale i nádherná Moto Guzzi V7 Sport kompletně upravená na závody klasiků. Tou nejlepší ukázkou zlatých českých, rozumějte páně Frehárových ručiček, byla úprava motoru V7 s pohonem vaček ozubenými koly namísto řetízků – tady by se mohl inspirovat i samotný pan Stucci (a také že se inspiroval, vždyť oba pánové se velmi dobře znají). Na stejném stánku jste si mohli prohlédnout zajímavé dvouválce Honda CX a pohovořit o jejich údržbě s panem Matuchou, který se právě těmto modelům již leta věnuje.


 AKCE Classic show 2010

 AKCE Classic show 2010 AKCE Classic show 2010 AKCE Classic show 2010


Hned o pár kroků vedle jste mohli prohodit pár slov se známým brněnským „leštičem“ a úpravcem motocyklů Petem Peterkou. Věřte mi, tak vyšperkované Nortóny ES2, které byly vystavené na Peteho stánku nikde jinde neuvidíte – za svou práci si také vysloužil hlavní ocenění velký Classic udělené primátorem města Brna a zasloužený zájem veřejnosti.


Dva Nanuky pana Červeného jsou další raritou: oba stroje byly určené ku ochraně republiky, jeden jako policejní speciál, druhý jako motocykl Hradní stráže. Nechyběl ani Jiří Hořice s dvouválcovým Zenithem a závodním speciálem Douglas z dvacátých let minulého století. Z nových strojů jsme mohli obdivovat nové Triumphy (u pana Kadaňky jste si mohli koupit i legendu mezi přilbami, britskou Davidu), poctivé ruské železo Ural bylo k vidění ve stylové „dřevěnici“ Pavla Kučery, indickou klasiku Royal Enfield zase představilo pražské zastoupení Classic Moto. Nedílnou součástí jejich stánku byly i dva Enfieldy z 50.let dovezených Honzou Odehnalem z jedné z jeho mnoha indických cest pořádaných pro širokou veřejnost. Chybět nemohl ani náš přední výrobce motooděvů PSí Hubík se svou nostalgicky laděnou retrokolekcí kombinéz s krásnými dřevěnými slidery.

 AKCE Classic show 2010

 AKCE Classic show 2010 AKCE Classic show 2010 AKCE Classic show 2010


Nedílnou součástí veletrhu byl také sraz a spanilá jízda Brnem motocyklů i automobilů. Dlužno dodat, že naleštěné vozy byly oproti dvoukolým strojům v naprosté převaze – motocyklisty zřejmě tak po dlouhém deštivém období nečekaně vyvedené počasí překvapilo natolik, že neváhali své stroje projet jinde, než po brněnském výstavišti. Přesto jsme mohli obdivovat pár opravdu pěkných kousků jako byla třeba Suzuki Katana, spousta „erkových“ modelů BMW ze 70. let, pečlivě zrestaurovanou BSA Lightning, páreček Yamah SR a XS a spoustu Jawiček a Zetek. „Na malou účast si rozhodně nestěžujeme, letos to byl nultý ročník, a ten naše očekávání určitě splnil“, dodává ředitel celé akce Jan Křemeček s tím, že by chtěl v příštím roce zaplnit celé áčko a nabídnout tak ještě více doplňkových aktivit. Ale ani letos si nebylo v tomto ohledu na co stěžovat: pavilonem pobíhali lepé děvy v dobových kloboucích, v horním patře byla výstava obrazů s motoristickou tématikou a po uzavření pavilónů jste si mohli dát něco na zub na nedalekém parketě, kde hrál až do pozdních nočních hodin nefalšovaný rock and roll.

Nezbývá než popřát pořadatelům spoustu úspěchů v budování této krásné „youngtimerovské“ tradice a doufat, že se v budoucnu poměr motocyklů a automobilů obrátí v náš (MOTOCYKLOVÝ) prospěch :-)     . .







Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: