MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki Day/ Suzuki motoškola

Reportáže

10.06.2010

Suzuki na Masarykově okruhu. Za silného deště přijíždím ráno na tradiční Suzuki Day. V Brně se mám zúčastnit silniční motoškoly pro naked biky, jež má být v tomto nečase spíše ryzí maturitní zkouškou.

 AKCE SUZUKI DAY/ 
Motoškola 2010
První pionýři vyráží prozkoumávat okruh...

Z Prahy jsem vyjel poněkud dříve, neboť v té slotě bych očekával na D-1 přinejmenším nějakou tu nehodu kamionu. Nic takového se ale nestalo a proto tu teď stojím o hodinu a půl dříve. Všude sice kaluže vody, ale pohled na boxy a cílovou rovinku tohoto nejvýznamnějšího stánku motoristického sportu, bez přítomnosti sebemenšího života, se mi také nepoštěstí každý den. Pak najednou projede kolem safety car a osádka vysoušecího traktoru stejně zatím váhá, jestli se má vůbec pouštět do nějaké aktivity. Areál se postupně začíná probouzet do nového dne...
    

 AKCE SUZUKI DAY/ 
Motoškola 2010



Přijíždí první účastníci Dne Suzuki a všichni se prochladlí a zmatení ubíráme k akreditaci do místní restaurace. Tam už za stolem sedí děvčata od Suzuki  a na mou otázku: „Bude se dnes akce vůbec konat, když tak lije?“, se mi dostává milé odpovědi:: “Jistě, že ano, takhle to bude aspoň zajímavější“. Stačil jsem do sebe vrazit  jedno kafe, trochu vyhřát kosti dokud to ještě šlo a za patnáct minut  s ostatními pádit do zasedací místnosti, kde měl proběhnout briefing a teoretická část dnešní motoškoly.
    
 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010
Řada GSX-R slaví 25 let své existence.

Teorie je neodmyslitelný základ každé školy, vždy by měla praxi poněkud předcházet. Tam se ovšem nesla v zábavnějším duchu, zejména když nám pan profesor Hejník začal vyjmenovávat základní motocyklové omyly a podle ztuhlých rysů ve tvářích žáků bylo patrné, že tyto omyly asi již léta patřily k základním rysům jejich jízdy na motocyklu. K zapamatování proto posloužilo základní heslo přednášky: „když to neumíš, tak na tom nelítej rychle“.  Toto moto se stalo hlavní myšlenkou ranní teorie a díky dešti zkrápějícímu okna místnosti jsme si jej všichni vzali skutečně k srdci.

 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010
Bandit 650 mě nadchl zejména svými brzdami s ABS.

A šlo se na to. V hlavě stále přemítám před chvilkou odposlechnutá moudra. Dle rad zkušenějších se budu snažit být při jízdě maximálně uvolněný, dívat se jen tam, kam chci jet, a na stupačky přenášet mnohem více váhy než kdykoli předtím. V boxu číslo 1 na mě čeká zánovní Bandit 650, velice populární motocykl. Koukám na ty nezajeté pneumatiky s dosud lesklým povrchem běhounu, hledím na vodou se lesknoucí asfalt všude okolo a nabývám přesvědčení, že prvotní disciplína, to jest slalom mezi kuželkami, bude tím pravým začátkem opravdové školy jízdy. Chce to asi více pracovat tělem a co nejrychleji prohřát pneumatiky. Na té vodě to vidím jako velký problém. A tak to také bylo vidět na jízdě většiny z nás.

    
 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010

 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010 AKCE SUZUKI DAY/ 
Motoškola 2010 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010



Teď vás chceme vidět brzdit, a žádný přibržďováníčko chlapi.“  Neslo se od instruktorů z prostoru boxů.  Zábavná část programu, která se během dne ještě několikrát opakovala. Rozjet motorku na cca 100 km/h a zastavit ji na stále kratším a kratším vykuželovaném prostoru. Já měl k dispozici ABS a dík tomu byl celkem v pohodě. Asi třikrát jsem zkusil vyhlašované „zavřít oči a zmáčknout to nadoraz“. Bez problémů.  ABS na Banditu 650 funguje znamenitě. 
    

 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010

 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010



Zatímco jedni brzdili, druzí se plavili po okruhu. Většinu našeho času byl polygon bohužel či bohudík jednou velkou kaluží a naši instruktoři (Petr Vorlíček, Tomáš Mikšovský…) volili opravdu rozumné tempo, aby z účastníků hned záhy neudělali lazary. Z přímočarého stylu jízdy školáků se dalo odvodit, že někdo by rád už přitvrdil muziku. Dočkali jsme se. V průběhu dne se jen zrychlovalo a důvěru ve svůj stroj zde našla většina kluků a dívek. Ke konci školy naked biků se dokonce ukázalo sluníčko a trať rychle vysychala, jako by ji snad ty motorky fénovali. Pak se začalo jezdit opravdu slušně!  Jízdy se obešly celkem bez problémů, jen jeden borec nezvládl výjezd ze zatáčky a dva to vzdali, neboť se již necítili na stále se zrychlující tempo. Za přihlížení majitelů sportovních GSX-R, jejichž motoškola následovala hned po té naši, jsme si v závěru vyposlechli odbornou přednášku pana Halbicha o vlivech jednotlivých komponent podvozku na chování motocyklu jako celku. Bylo to poučné a zajímavé vyprávění, všemi velice kladně hodnoceno.    
    
 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010
Přednášce pana Halbicha každý pozorně naslouchal.

Sluneční paprsky přinesly na Masarykův okruh bujarý život. Za stále přibývajícího počtu superbikerů sem také zavítala početná družina motopolicistů z celé republiky. Nakedisté jim ale nemuseli příznivější podmínky pro jízdu vůbec závidět. Kdo chtěl, mohl se zapsat do dalších jízd a šněrovat okruh dál.
    
I přes počáteční nepřízeň počasí se motoškola Suzuki na Masarykově okruhu vydařila. Byla to další férová akce, která má podle mě v životě motorkáře opravdový smysl.       . .


 AKCE SUZUKI DAY/ Motoškola 2010



Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: