MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Polini Motori

Reportáže

10.03.2010

Modrobílá síla- italská značka Polini vznikla po 2. světové válce, když její zakladatel, pan Battista Polini, začal vyrábět jízdní kola. Symbol berana v původním znaku není pouhé znamení zvířetníku, ale vyjadřuje také sílu této rodiny, jež jde za vítězstvím.




Battista Polini
přenesl svou vášeň pro dvě kola velmi brzy i na své tři syny Carla, Franca a Piera – což se ukázalo jako velmi dobrá cesta. Nová, bergamská krev přinesla na počátku 70. let nejen silnou vášeň pro závody endur, ale především zahájení výroby prvních motocyklů Polini. Díky nemalému úsilí Carla a Franca se Pierovi podařilo získat tři domácí tituly mistra v enduru, které otevřely cestu k nesčetným úspěchům dobytým v pozdějších letech. Zní to jako úryvek z pohádky, ve které se tři princové nerozlučně a navždy spojí, aby společnými silami úspěšně zdolali všechny nástrahy života, nemyslíte?
 Z cest Polini Motori Z cest Polini Motori
V současnosti vedou výrobní závod dva bratranci Saimon (na obrázku) a Denis Polini, Saimon se stará především o obchod a PR, techničtěji zaměřený Denis vede technický vývoj a závodní oddělení.

V roce 1975
, kdy již firma Polini Motori získala zasloužené renomé, se původní výrobní továrna přestěhovala do Nembra nedaleko Bergama. Zde se produkovaly nejen běžné motorové d Z cest  Polini Motoriíly, sídlo zde mělo od samého počátku také závodní oddělení– což ostatně platí dodnes, avšak opět v nových podmínkách a s novými osobnostmi v čele. Před třemi lety se firma Polini opět přestěhovala do stylové moderní budovy, jejíž úchvatné, technicistické tvary navrhoval známý architekt Joseph di Pasquale. Průmyslový komplex v Alzanu, kde sídlí také vedení firmy zastoupené již třetí generací rodiny Polini, zahrnuje kromě výrobních prostor také rozsáhlé středisko pro výzkum, oddělení technického poradenství, zkušební haly a samozřejmě nepostradatelné závodní oddělení. Není náhodou, že toto moderní sídlo plné světla ctí linie oblých tvarů a její tvůrce jej nazval příhodným názvem Speed Factory
 Z cest Polini Motori
Moderní továrna nazvaná Speed Factory je ukázkou svěží architektury, celkový dojem ještě umocní noční scenerie.

Najdete zde samozřejmě také sklad náhradních dílů a doplňků, avšak tak výrazný vzestup transformací přivedl firmu Polini Motori kromě změny sídla i k rozdělení jednotlivých činností. Proto byl v Bergamu navíc otevřen moderní, výborně vybavený sklad pro prodej náhradních dílů a doplňků. Polini Ricambi, jak je nazvána divize náhradních dílů, je nyní důležitým střediskem pro všechny zákazníky, kteří považují kvalitu a poradenství za neodmyslitelnou součást stoprocentního prodeje.
 Z cest Polini Motori
Polini dnes vyrábí jednak celé motocykly (minibiky, minikros a minimotard), avšak druhá, neméně důležitá divize se zaměřuje na náhradní díly, tuning a závody skútrů – jedno zda dvou- či čtyřdobých…

Samotná výroba Polini Motori má v současnosti dvě divize, první zahrnuje veškeré součástky pro výrobu, úpravu a ladění skútrů dvoudobých i čtyřdobých pohonných jednotek skútrů všech renomovaných značek – ať již jde o sériový či závodní tuning. Druhá divize má na starosti výrobu motocyklů Z cest Polini Motori jako takových, mezi něž patří především minibiky (civilní i závodní), minikrosy a také stále populárnější minimotardy, jež mají nyní i evropskou homologaci pro silniční provoz.  Z cest Polini Motori
Divize náhradních a tuningových dílů nabízí především motorové díly, lamelové ventily a laděné výfuky, ke specialitám patří sestavy variátorů, samočinné spojky, soustavy sání a karburátory, které optimalizují spotřebu a zvyšují výkon. Také další součástky jako klikové hřídele, ojnice, kartery, ale také pro Polini vyvíjené závodní pneumatiky PMT, slouží především ke zlepšení jízdních vlastností skútrů a zvýšení výkonů motorů. Jen pro představu: v závodním kompletu dvoudobého motoru Polini
Evolution určeného pro skútr kategorie 70 racing dokáží v Polini MOTORI naladit výkon 22 koní podpořený 9 Nm točivého momentu při 13 000 otáčkách za minutu…


Současným hitem jsou variátory a spojky pro výkonné maxiskútry všech kubatur, na velmi populární Ya Z cest 
Polini Motorimahu T-max (které se v Itálii letos prodalo neuvěřitelných 16 000 ks) je nyní k dispozici dvanáctiválečkový variátor, který z již tak nadupaného T-maxu dělá skutečné peklo! V italském mistrovství se totiž jede vedle závodních skútrů i kategorie maxiskútrů a nejen všem
milovníkům automatů mohu doporučit fotogalerii na domovských stránkách www.polini.com kde ostatně najdete i další zajímavosti a podrobné katalogy všech dílů na váš skútr. Našinci pomohou také domácí stránky českého Zatoupení www.polini.cz, jež u nás zastřešují ing. Pavel Gellner a Ladislav Polák.
 Z cest Polini Motori Z cest Polini Motori
Nahoře: Na minibiku Polini jezdil také Valentino Rossi! Novým produktem Polini je vysoce výkonný dvoudobý motor pro motorový paragliding.

Kompletní článek (+ více fotografií) naleznete v časopise  MOTOCYKL 11/09.

MOTOCYKL 11/2009


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: