MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Hity roku III

Reportáže

27.01.2009

Tři stroje, které se mi dostaly pod kůži nejvíc jsou všechny od evropských výrobců a mají dva válce. Programový výběr? To ne, prostě ve mně zanechaly v téhle sezoně nejhlubší otisk. Ne výkonem, ne vzhledem, ale kombinací svých vlastností.

Triumph Bonneville T 100

Triumph Bonneville T 100

Motorkářství má mnoho odstínů. Od zářivé metalízy nových mašin přes lesk niklu veteránů až po černý mat na brutálních stavbách. Také má mnoho tónů, ale jeden převládá. Je to rock´n´roll, který je spojen s fenoménem motocyklu nejen dobou vzniku. A tady už jsme kousek od Anglie a Triumphu. Bonneville je věčnou klasikou, na jejíž osedlání jsem žádostivě čekal dlouhé roky. Trochu jsem se obával, že výrobce se retrostylu bude držet i technicky a projeví se to na jízdních vlastnostech, ale to se nestalo. Bonnie jede krásně hladce, koně mi příliš nechybějí, podvozek je stabilní a dostatečně hbitý. Pohodová rychlost umožní vychutnat si krajinu a popřemýšlet, ale můžete jet i svižněji, i pak Bonnie pěkně drží. Technika je přehledná navíc umožňuje širokou škálu úprav do různých stylů, jak ukazuje sám výrobce (Thruxton a Scrambler). Takový brutálně upravený café racer Bonnie s dlouhou hliníkovou nádrží a vyladěným motorem, to by bylo něco!

Nadčasový rock´n´roll: 865 cm3, 50 kW/68 k při 7500 1/min, 69 Nm při 5800 1/min, 243 000 Kč


BMW F 800 GS


BMW F 800 GS

Dlouho jsem čekal, až moc dlouho, než někdo uvede enduro, které by mohlo v mých očích konkurovat klasice třídy BMW R 100 GS. Dlouho jsem se těšil na Ténéré, moc jsem se těšil, leč nebyl jsem spokojen. Ale to je jiné téma. Bavorští ukázali, že cestovní endura (s důrazem na slovo enduro) umějí nejen technicky, ale že jejich uvedení dokáží i dobře načasovat. Poptávka roste, nabídka konkurence je polovičatá, vlastní R 1200 GS je už přerostlé a do terénu vhodné jen podmíněně. To nová osmistovka je přesvědčivá, její motor je silný, průběh výkonu je příjemně nastavený do terénu i na silnici. Dobrá ovladatelnost, vhodně umístěné těžiště, přední kolo 21 palců, úzká stavba bez zbytečných plastů – vše je prima. O.K., jsou tu kompromisy, které už byly dříve vyřešeny lépe: myslím tím řetěz, nevelkou nádrž a elektronické hračky, nad kterými v rumunském servisu jen zakroutí hlavou, ale taková už je doba. Mimo jiné je i drahá. Takže ještě alu kufry a můžete jet přes poušť až na kraj světa, tohle je totiž skutečné cestovní enduro.

Pro objevitele: 798 cm3, 63 kW/85k při 7500 1/min, 83 Nm při 5750 1/min, 245 300 Kč


Voxan Black Magic


Voxan Black Magic

Evropské dvouválce mou letošní volbu opanovaly, ale co mám dělat? Ani poslední z trojice na tom nebude jinak, jen těžce přemýšlím, který stroj sem umístit. KTM SuperDuke je super, dokonalý stroj o 120 koních, ale moc hranatý. Na to je pro mne motorka moc osobní věcí, a i když jsou hrany moderní, já radši křivky. To Corsaro Avio jde na věc přes obliny, navíc hnané vpřed stádem 140 koní. Jede jak z praku, a když chce řidič X5 na semaforu závodit, nemá šanci, ani když prší. Avio se dere vpřed i s bokem prokluzujícím zadním kolem, agresivita jeho projevu je dechberoucí. A Voxan Black Magic je, spolu s Charade Racing, to nejhezčí z nabídky Frantíků. Nevelký výrobce dělá osobité stroje, proč si nepřiznat, že malé série jsou nejen exkluzivní, ale že nesou i určitý díl ruční práce. Magic není tak dokonalý jako KTM, ale charakterem projevu a stylem stavby mi učaroval, ač ani jeho výkon ostatním dvěma nestačí. Musíte ho opravdu řídit, neproveze vás zatáčkou zadarmo jako japonci, ale o to je zážitek z jízdy silnější, no ne? A navíc... na silnici je jediný.

Café racer: 996 cm3, 78 kW/106 k při 8000 1/min, 82 Nm při 6500 1/min, cca. 435 600 Kč


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: