MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Hity roku

Reportáže

23.01.2009

Sezona je za námi a s ní i několik desítek testovaných motocyklů. V paměti se mi z nich ale zřetelně vybavuje jenom několik. Které to jsou?

Moto Guzzi Griso 8V

Moto Guzzi Griso 8V

Srdeční záležitost. Griso je pro mne osobně vůbec jedním z nejpovedenějších motocyklů posledních let, jedno s jakou pohonnou jednotkou. Krásná, osobitá motorka, která dokázala převést na společného jmenovatele to nejlepší z tradice motocyklového designu a relativně moderní techniky. V kombinaci s novým čtyřventilem je to ale strašný masakr. Jestliže jsme v minulosti o Guzzinách často a rádi psali, že nepostrádají charakter, rozumějte nectnosti, na které si pilot tak rád zvyká, tak tady to platí tuplem! Vibrace, otřesy, reakce kardanu, dunivý zvuk a děsivý zátah ve středních otáčkách, nikdo to dnes neumí tak dobře jako tahle Guzzi. A když k tomu připočítáte stabilní podvozek, skvělou ovladatelnost, dobré brzdy (byli jsme s ní dokonce i na brněnském okruhu) a celkem pohodlný posaz pro oba členy posádky, máte tu hned jednoho aspiranta na ideální bike. Tedy až na tu cenu. Jako přesvědčeného příznivce dvouventilů mne navíc těší fakt, že si nový motor 8V dokázal při konkurenceschopných parametrech zachovat osobitost pro tuto italskou značku tak typickou.   

Italský masakr: 1151 cm3
                         80,8 kW (110 k) při 7500 1/min
                         108 Nm při 6400 1/min
                          339 000 Kč


Honda CB 1000R


Honda CB 1000R

Přiznám se vám, že mne samotného překvapilo, jak rychle jsem si na tak modernisticky vyhlížející, navíc čtyřválcový motocykl (holt na ně moc nejsem), a ještě k tomu od Hondy (v minulosti tak trochu nudného výrobce) zvykl. Velmi uhlazený, jemný bike pro citlivější povahy a městské floutky, co chtějí být vidět, chtělo by se říct – ne tak docela. Během několika testů překvapilo „erko“ nejen svými vyváženými vlastnostmi – to se dalo koneckonců čekat – ale i praktičností a sympatickým temperamentem. Geny z Firebladu se naštěstí ani po seškrcení neztratily, podvozek nepostrádá příjemně komfortní nastavení vhodné i na naše cesty necesty a především přímo ukázkovou agilitu. V tom je určitě největší síla CB 1000R – jede jako „litr“ a ovládá se jako „šestka“. Horší je to s cestováním ve dvou, tady bych se obával, že partnerku ztratím na prvních světlech, v jednom je ale pohodlí navzdory absence kapotky zaručeno i na dlouhých cestách. Vítám, že se Honda konečně odvázala a zariskovala – po všech stránkách povedená CB 1000R je jasnou ukázkou toho, že to bylo správné rozhodnutí.

Uhlazená síla:   998 cm3
                         92 kW (125 k) při 10 000 1/min
                         99 Nm při 7750 1/min
                         239 000 Kč



Yamaha Ténéré


Yamaha Ténéré
Staré XT 600 Ténéré je pro mne dodnes jediné opravdové enduro – jednoduché, silné, levné, navíc dakarský evergreen. Naivně jsem se proto těšil, že Yamaha přijde s něčím podobným, že oživí tradici „chlapských“ jednobuchů, které ukážou některým rádobydobrodruhům v modrobílých stejnokrojích, že na kraj světa se dá dojet i na daleko levnějších strojích. Jenže nová není Ténéré ani tak levná, ani tak jednoduchá, abyste si ji v poušti opravili kladivem (což se dalo samozřejmě čekat). Výkonově to také není žádná velká hitparáda, staré XT na tom snad bylo bez všech těch norem a emisí lépe, vše ostatní ale sedí. Účelný, až vojensky utilitární design, robustní podvozek s dostatečně velkými zdvihy, vpředu poctivá 21palcová pneumatika, velká nádrž, osvědčený motor, ten potenciál příjemného a praktického cestovního endurka tam zkrátka je a každý, kdo se bude dobrovolně vyhýbat dálnicím (více než 140 km/h nečekejte), ho brzy objeví. Lehká a štíhlounká motorka se po malých, rozbitých vlásenkách vodí stejně hravě jako horské kolo a nezklame ani v takovém terénu, kam by se soudný člověk na velkém těžkém enduru nikdy nepustil.

Nenáročný pracant:    660 cm3
                                 35,6 kW (48,4 k) při 6400 1/min
                                 57,5 Nm při 5500 1/min
                                 189 900 Kč


Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: