MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Beta Xtrainer

Dobrý den, pane Tománek, Vnímám vaši enduro kariéru někdy od poloviny Enduro Speciálu, přes ukázku tréninku s p. Heiníkem na KTM festivalu až po Freeride Speciál. Za tu dobu jsem 2x narazil na váš názor na Betu Xtrainer. Poprvé před lety kdesi na internetu, později ve Freeride Speciálu. Po pravdě, nedokážu určit, do jaké míry byl pozdější článek ve Freeride Speciálu modifikován, či kompletně převzat z předchozí doby. Rovněž netuším, zda jste měl možnost Xtrainera osedlat také později, již v pokročilejší kariéře, například po ježdění na Husqvarně 300 - viz právě Freeride Speciál. Nicméně mohl bych se Vás zeptat na názor, zda-li právě teď - v pokročilejší enduro kariéře - stále považujete Xtrainera za, řekněme víceméně plnohodnotný stroj, jenž by mohl vyhovovat nejenom začátečníkům? Co třeba takový Extrém okruh na Kavčáku, týden v Rumunsku atp.? Ještě dodávám, že mě zajímá pohled mírně pokročilého až pokročilého hobbíka, nikoliv nabroušeného závodníka, případně minisrovnání z pohledu lehce starších 2T 300 ccm KTM, Beta nebo právě Husqvarna. Také předpokládám, že Xtrainer je ve všech ohledech "dospělejší", než KTM Freeride, jenž znám, a který mi přijde již o moc menší, méně schopný atd. než velká endura 300 2T / 450 4T. Předem děkuji za názor. Nicméně, pokud to již v současné době takto od stolu nedokážete porovnat, nic se neděje... :-) S pozdravem, Martin J.

Odpověď

Zdravím Martine,

nevím, jestli jsem ten pravý, který by měl Xtrainera komentovat - já jsem si ho totiž loni na podzim koupil. K tomuto rozhodnutí mne vedl poměr ceny a toho, co od endura očekávám. Na rovinu: ostré enduro viz. Husky 300 mne ve spoustě okamžicích stresovalo, zatímco ve stejných okamžicích jsem se s Betou bavil. Ostrá endura jsou bezesporu mnohem lepší náčiní pro jezdce, kteří chtějí jezdit rychle. Pro mne byla vždy prioritou zábava a ta přicházela s kontrolou na strojem. Rychlost jsem nikdy neřešil, a teď, po trialových trénincích, už asi ani řešit nebudu. Betu řídím, i když jsem se už několikrát přistihl, že bych uvítal i tady méně výkonu. Je menší, kompaktnější, méně nákladná na servis, ale přitom je to na rozdíl od Freeride pořád opravdové enduro a dá se na něm třeba v tom Rumunsku sedět. A je relativně tiché. Samozřejmě má slabší místa - třeba podvozek. Mám ho maximálně do měkka, chci si hrát na kládách, spíš do trialu. Ale třeba extrém na Kafčáku zvládal skvěle. Kde konkurovat nedokáže, jsou rychlé motokrosové trati, skoky, atd. Ale to je daň za to všechno pozitivní hodnocení viz. výše. Takže si prostě řekněte, kde chcete jezdit teď, kam míříte v budoucnu a co vám dělá opravdu radost. A vyjde vám z toho motorka, kterou potřebujete. :-) Díky a ať se daří!

Komentáře

Zadejte dotaz
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: