MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Novinky u Bridgestone a jedna ekologická vize

News

06.04.2017

Výrobce pneumatik Bridgestone představuje dvojici nových plášťů na silnici i do terénu a přidává jeden zajímavý elektroprojekt. Pojďme to omrknout!

Nová pneumatika Battlecruise H50

Je nepopiratelnou skutečností, že všichni majitelé amerických motocyklů s vidlicovým dvouválcem jsou až po uši zamilovaní do své „mašiny“. Způsob, jímž jezdí, její vzhled, zvuk, zpracování detailů… Jezdce na takovém motocyklu naplní jedinečný pocit, jakmile usedne do sedla, pod nímž všechno pracuje v dokonalém akordu. Bridgestone má pro tento pocit z jízdy na motocyklech s vidlicovým dvouválcem naprosté pochopení. Důkazem je nově vyvinutá pneumatika Battlecruise H50, jejímž jediným účelem je poskytovat jezdci absolutní potěšení od okamžiku, kdy usedne do sedla.

Vrcholné technologie Bridgestone pro jízdu v jedné stopě
Pneumatika Battlecruise H50, vyvinutá pomocí vyspělých technologií společnosti Bridgestone, používá materiály nejvyšší kvality. Svými vlastnostmi, ať se jedná o snadnou ovladatelnost, vysoký komfort, skvělou přilnavost na mokrém i suchém povrchu nebo dlouhou životnost, poskytuje jezdci pocit dokonalého spojení s vozovkou. Společnost Bridgestone dosáhla ambiciózních cílů využitím své patentované technologie Ultimate-EYE (U-EYE). Testování metodou U-EYE umožňuje inženýrům přesně sledovat chování pneumatiky v oblasti jejího styku s vozovkou, aby bylo možné optimalizovat její konstrukci. U-EYE konkrétně poskytuje velmi detailní obraz styčné plochy, na níž se pryžový povrch pneumatiky dostává do kontaktu s vozovkou, a výsledného rozložení tlaku při různých rychlostech jízdy, zatíženích a úhlech bočního náklonu na mokrém i suchém povrchu. Battlecruise H50 je teprve druhou motocyklovou pneumatikou, v jejíž konstrukci jsou využity přednosti technologie U-EYE (první byla pneumatika Battlax Hypersport S21).

Vyšší výkony v zatáčkách
Díky přední pneumatice H50 jsou průjezdy zatáčkami s těžkým motocyklem, poháněným vidlicovým dvouválcem, velmi snadné. Pneumatika Battlecruise H50 má díky technologii U-EYE větší styčnou plochu s rovnoměrnějším rozložením tlaku. Tím je zaručena snadnější ovladatelnost a preciznější řízení při průjezdu zatáčkou. Testy společnosti Bridgestone na okruhu ukazují, že síly, působící na řídítka, jsou s pneumatikami Battlecruise H50 mnohem nižší než s porovnatelnými pneumatikami.

Dlouhá životnost
Jezdci na motocyklech s vidlicovým dvouválcem navíc mohou ujet s pneumatikou H50 mnohem více kilometrů. Cílem bylo poskytnout zákazníkům mnohem delší životnost, než je tomu u ostatních proslulých značek . Bridgestone za tím účelem zvětšil u zadní pneumatiky profil prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi a vyvinul novou směs běhounu. Posádka si během nekonečných kilometrů na dlouhých cestách může užívat skvělého komfortu s vynikajícím tlumením vibrací a pohlcováním rázů od nerovností. Pneumatika H50 dosahuje těchto vlastností díky optimalizované vertikální tuhosti přední pneumatiky, která umožňuje snadnou, plynulou jízdu.

Seznam kapitol

Nová pneumatika Battlecross X10

Bridgestone završuje uvádění nové generace motokrosových pneumatik na trh představením pneumatiky Battlecross X10 do písečného terénu. X10 nabízí jezdcům ještě vyšší úroveň trakce, lepší samočisticí vlastnosti a snadnější ovladatelnost při bočním smyku na jakémkoli druhu písečného povrchu. Nová pneumatika byla vyvinuta a testována nejlepšími profesionálními jezdci v motokrosových závodech. V řadě pneumatik Battlecross pro široké vrstvy motokrosových jezdců nalézá uplatnění nový dezén. Bridgestone díky němu zpřístupňuje ještě vyšší výkony na písečných tratích všem jezdcům, od národních mistrů přes středně pokročilé jezdce až po začátečníky.

Více deformací, více trakce
Pro dosažení vyšší úrovně trakce je zásadní deformace bloků pneumatiky X10. Nový dezén s nově rozmístěnými nízkoprofilovými bloky má v prostřední oblasti nižší tuhost v podélném směru. Nižší tuhost umožňuje větší deformace bloků během odvalování, čímž v písku vzniká ještě výraznější hranový efekt. Nižší tuhost také vylepšuje samočisticí schopnosti, a tím zvyšuje přilnavost, protože ohýbáním povrchu pneumatiky se uvolňuje písek, který uvízl v mezerách mezi bloky. Battlecross X10 vykazuje v porovnání s předchůdcem M101/M102 výrazně vyšší trakci na písečném povrchu s mnohem lepší přilnavostí vzadu a vylepšenou stabilitou.  S pneumatikou X10 je nyní kompletní nová generace řady pneumatik Battlecross, která zahrnuje již představené pneumatiky X20 pro měkký terén, X30 pro střední terén a X40 pro tvrdý terén. Fanoušci motokrosu na všech úrovních tak mají na výběr komplexní řadu motokrosových pneumatik, nabízejících vrcholné výkony ve všech podmínkách v Evropě.

Pneumatika Battlecross X10 do písečného terénu bude nabízena v Evropě od dubna 2017, zpočátku v rozměrech 80/100-21 pro přední kolo a 100/90-19, resp. 110/90-19 pro zadní kolo.

Seznam kapitol

Bridgestone a Saroléa na cestě k trvale udržitelné mobilitě

Elektricky poháněný motocykl Saroléa SP7 v barvách značky Bridgestone, vybavený standardními pneumatikami Bridgestone Battlax Hypersport S21, byl vystaven na výstavě Intermot jako symbol usilování společnosti Bridgestone o trvale udržitelnou mobilitu. Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, navázal technické partnerství se společností Saroléa v roce 2014. Bridgestone poskytuje výrobci motocyklů Saroléa technickou podporu a odborné znalosti v oblasti pneumatik pro jízdu na závodním okruhu i silnici. Saroléa se od roku 2014 účastní mimo jiné závodů Isle of Man TT Zero.


Partnerství vychází ze snahy společnosti Bridgestone o vybudování budoucnosti s trvale udržitelnou mobilitou. Tyto aktivity se opírají o dlouhodobou ekologickou vizi společnosti, která se zaměřuje na ochranu životního prostředí a přírodních zdrojů, jakož i na snižování emisí CO2. Jake Rønsholt, generální ředitel obchodní jednotky Consumer Business Unit ve společnosti Bridgestone Europe, k tomu říká: „Toto partnerství poskytuje společnosti Bridgestone jedinečnou příležitost k propojení našich zkušeností z MotoGPTM s naší vizí trvale udržitelné mobility. Superbike Saroléa je průkopníkem budoucnosti, která bude patřit elektricky poháněným motocyklům na závodních okruzích i mimo ně.“

Ze závodního okruhu na silnici
Motocykl SP7 je testován na evropském zkušebním polygonu společnosti Bridgestone v Itálii. Nejmodernější zkušební areál je ideálním místem pro testování motocyklu SP7 při jízdě rychlostí až 320 km/h. Nedávno byla verze motocyklu Saroléa SP7 s nulovými emisemi homologována k provozu na veřejných komunikacích. Belgická společnost nyní plánuje výrobu limitovaných sérií elektricky poháněných motocyklů pro silniční provoz, čímž učiní velký krok směrem k éře trvale udržitelné jízdy na motocyklech s elektrickým pohonem.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: