MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ducati Panigale Anniversario zblízka: Šperkovnice

Nový model

19.02.2017

Nejen dobrou kávou vládnou Italové, od ruky jim jde i design a vyložení přeborníci jsou ve všemožných speciálních a limitovaných edicích. Jednu takovou si letos nadělila i Ducati. tak ji pojďme omrknout.

Boloňská firma, jejíž rudé stroje umí zabrnkat na smysly nejednoho bikera, je na světě už devadesát let. A to je dostatečný důvod pro to, aby si Ducati ke svému „anniversariu“ nadělila Anniversario s velkým A, napěchované technikou z 1299 Panigale S, dozdobené hodnotnými šperky a zabalené do sporých sexy šatiček v závodnických barvách, které na smysly fanoušků rozehrají opravdovou árii. Jen se na ni podívejte – nádherná ozdoba závodní dráhy a výzdoba vašeho obýváku zároveň, co myslíte?

V zásadě to má jen pár háčků. Prvním z nich je cena, ta byla českým importérem stanovena na 29 300 € (cca 790 000 Kč), druhým dostupnost. Jelikož si svého výročního klenotu Ducati hodně cení, vyrobí pouhých 500 exemplářů – a neděláme si iluze, že se po nich nezapráší podobně rychle jako třeba po první sérii legendární MH900e, o které jste si mohli číst v květnovém Motocyklu a jejíchž 2000 kusů se rozprodalo za neuvěřitelných 31 minut… Dost otálení, pojďme rychle zjistit, jaké vychytávky Panigale Anniversario ukrývá pod kapotami, ať můžete směle objednávat.

MOTOR

Tady vše zůstává tak, jak to známe z 1299 Panigale. V útrobách Anniversaria hřmí L-twin Superquadro o objemu 1285 cm3 s písty o vrtání 116 a zdvihu 60,8 mm. Motor s ryze italským desmodromickým rozvodem a ryze japonským vstřikováním Mitsubishi posílá při 10 500 otáčkách do šestistupňové převodovky stádo 205 koní a v 8750 otáčkách týrá zadní gumu masivními 144,6 Nm točivého momentu. O přenos těchto úctyhodných parametrů se stará anti-hoppingová, hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka se servem, jejíž páčka ale poslouží akorát tak na rozjezdy (viz „Elektronika“). Agregát navíc disponuje elektronicky nastavitelnou motorovou brzdou. A aby se Superquadru lépe dýchalo, je Anniversario už z továrny vybaveno závodním výfukovým systémem Akrapovič z titanu.

Seznam kapitol

RÁM A PODVOZEK

Ducati v MotoGP léta piplaná monokoková konstrukce rámu dostala u modelové řady Panigale možnost dále se rozvíjet. Na rozdíl od MotoGP zde ale konstruktéři nepracovali s karbonem, nýbrž s litým hliníkem. Výsledkem je suchá hmotnost motocyklu na 164 kilogramech – díky lehké baterii a řadě karbonových doplňků o 2,5 kg menší než u 1299 Panigale S. Inženýři si u Anniversaria také pohráli s hlavovým složením (laserem cejchované brýle jsou frézovány z jednoho kusu hliníku) a výsledkem je geometrie jako u ostré Panigale R. O tlumení se postarali specialisté z Öhlinsu a na pomoc si k tomu vzali zástup „ajťáků“. Vpředu tak pracuje 43mm USD vidlice NIX30 s povrchovou úpravou kluzáků TiN, vzadu na jednoramenné hliníkové kyvné vidlici monoshock TTX36 – obojí vybavené semiaktivním elektronickým systémem DES (včetně tlumiče řízení). Stačí si jen zaklikat v menu a pak poletíte jako Lorenzo nebo Dovizioso…

Seznam kapitol

KOLA A BRZDY

Anniversario je dalším stvrzením tradičního italského partnerství Ducati–Brembo, do kterého se ale mísí také německý Bosch. Do 330mm předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální monobloky Evo M50, na 245mm zadním kotouči pracuje dvoupístek. Nad brzdovým systémem a příliš zbrklými prsty pilota bdí ABS do zatáček nejnovější generace značky Bosch – aneb přebrzdit předek je zase o něco složitější. Na lehkých kovaných 17" ráfcích Marchesini ve speciální zlaté barvě jsou obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/55 ZR17 vzadu – přezouvání dle chuti a zvyku se meze nekladou, výroční Italka je vybavena samokalibračním systém pro jiné typy pneu.

Seznam kapitol

ELEKTRONIKA

Programátoři z Borgo Panigale dostali pořádný budget a zelenou ke všem „šílenostem“, které je napadly. Anniversario se tak může pochlubit arzenálem bitů a bajtů v čele s vylepšenou kontrolou trakce DTC Evo, která spolupracuje s inerciální měřicí jednotkou a zcela novými softwarovými algoritmy, je mnohem přesnější, její regulace jemnější, a dokonce nabízí na nejnižší stupeň „bdělosti“ i možnost řízeného driftu – uf! Prokluz zadního kola reguluje postupně od škrticích klapek přes předstih zapalování až po vstřikování. Nechybí ani vylepšený systém kontroly zvedání předního kola DWC Evo (a že je zrovna u Panigale potřeba!), jízdní módy, výkonové módy, obousměrné rychlořazení s elektronickým meziplynem (blipper) nebo třeba sériově dodávaný GPS datalogger. Veškeré nepřeberné množství systémů přehledně nastavíte na velkém barevném TFT displeji.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: