MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

CCM GP450 Adventure zblízka

Nový model

05.12.2016

Kila pryč, malý motor, maximální jednoduchost a robustnost plus prověřené špičkové komponenty a k tomu posaz, který vás neunaví ani na sebedelší trase. Takový je britský recept na všestranné endurko.

Ledaskoho v našich končinách možná překvapí, že britská značka CCM (Clews Competition Machines) je na světě už od roku 1971, kdy Alan Clews, dohnán zoufalstvím z toho, že si nemohl koupit přesně takový stroj, jaký by chtěl, postavil na základu BSA svůj vlastní. Za celou historii zaznamenala manufaktura CCM řadu úspěchů v trialu, silničních závodech, supermotu i motokrosu a modelem GP450 Adventure se vlastně vrací na samotný začátek svého příběhu. V době velkých cestovních endur obtěžkaných kily, mechanickou i elektronickou složitostí a spoustou koňských sil staví na kola absolutní protipól, který nenabízí nikdo jiný – lehoučkou čtyřistapadesátku vybavenou špičkovými komponenty a určenou ke zdolání všech trailů, cest i necest světa. Opravdové expediční náčiní, jež si zaslouží, abychom se podívali, co se v něm točí.

MOTOR

Možná neočekávaný výběr, ale CCM do rámu usadilo starý známý jednoválcový čtyřtakt BMW G 450. Důvodem prý byla jeho prověřená výdrž, lehkost a charakter (zvládl i Dakar). Na vnitřnosti agregátu se nesáhlo (pro BMW vyrábí na Tchaj-wanu Kymco), upravena byla pouze mapa elektronického vstřikování Keihin. Jednoválec s titanovými ventily ve výsledku disponuje 40,2 k při 7500 otáčkách a 42,8 Nm při 6500 otáčkách. Přes lankovou mokrou spojku je spojen s pětistupňovou převodovou skříní. Jednoválec by měl umět GP 450 rozpohybovat až na 145 km/h a spokojí se s 8000km servisním intervalem. Technickou zajímavostí agregátu BMW je řetězové kolečko v ose zadní kyvné vidlice, což eliminuje průvěs řetězu.

Seznam kapitol

RÁM A PODVOZEK

Nosnou konstrukci tvoří technický unikát v podobě rámu z kovaného hliníku, jehož 15 CNC frézou opracovaných částí je k sobě přišroubováno a lepeno technologií Bond-Lite. Tento postup výroby, používaný v letectví, propůjčuje rámu vysokou pevnost a nadprůměrnou lehkost. Celý stroj váží bez paliva (až 20 litrů ve třech nádržích) luxusních 125,5 kg. Nastavitelnou 45mm přední USD vidlici se zdvihem 265 mm dodalo Marzocchi. Na hliníkové zadní vidlici s přepákováním pracuje špičková centrální jednotka Tractive (zdvih 265 mm) se širokým rozsahem nastavení. Široký je také výběr výšky sedla od 790 mm (se snižovací sadou) po 950 mm. Dobrou prostupnost terénem slibuje světlá výška 360 mm.

Seznam kapitol

ELEKTRONIKA

Absolutně minimální. I tak by šlo označit výskyt dnes tolik populárních elektronických systémů na palubě CCM. Informace odečítáte z jednoduchého digipanelu v kokpitu a několika základních kontrolek. Zatím chybí dokonce i otáčkoměr. Na trakci, palivové mapy či ABS rovnou zapomeňte, zajímavostí je ale možnost pořízení silnějšího alternátoru (ze 180 na 270 W), který zvládne obsloužit veškerou doplňkovou výbavu, jako přídavná světla, navigaci apod. Pořídit si můžete také modul zvyšující výkon na 50 koní, tím ale přijdete o výrobcem poskytovanou záruku.

Seznam kapitol

KOLA A BRZDY

Ani zde se na komponentech nešetřilo. Pneumatiky jsou obuty na pevných, hustě vyplétaných ráfcích z lehké slitiny a s hliníkovými středy, o obligátních off-roadových rozměrech 21 " vpředu a 18 " vzadu (pneumatiky 90/90, resp. 120/90). Brzdnou sílu generují brzdiče a pumpy Brembo. Vpředu operuje dvoupístek na jednom 320mm kotouči s axiální brzdovou pumpou, vzadu pak jednopístek na 240mm kotouči.

Seznam kapitol

VERZE A DOPLŇKY

K dispozici jsou tři varianty GP450, které se až na jednu výjimku nijak neliší v použité technice (motor, rám, podvozek), ale pouze ve škále použitých značkových doplňků (Acerbis, Renthal, Supersprox atd.), které je samozřejmě možné dokupovat individuálně. Standardní varianta se nabízí od 269 900 Kč, variantu S připravenou na ryzí off-road (držáky zavazadel, kryty motoru, nastavitelné plexi, přední rám na příslušenství, blastry, silentbloky v rozetě atd.) pořídíte od 325 000 Kč. V nabídce je také verze RS s dvojí sadou kol – endurovými ráfky 21/18 " a motardovými 17/17 " – a přední USD vidlicí od WP za 339 500 Kč.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: