MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Harley-Davidson Roadster zblízka

Nový model

02.11.2016

Roadster: Tohle jméno figurovalo v nabídce H-D i loni. Jako nepříliš výrazný bike s „malým“ motorem 883. Letos se má ale všechno změnit. Legendární řada Sportster vítá další, teď už plnokrevný přírůstek s vizáží nebojácného svalovce.

To ostatně potvrzuje i designový ředitel H-D Brad Richards: „Chtěli jsme, aby se v modelu Roadster promítlo DNA supervýkonných motocyklů KHR z padesátých let i pozdějších Sportsterů upravených pro dragsterové závody. Tyto stroje měly oříznuté blatníky, malou palivovou nádrž a byly odstrojené až na samotný základ, aby co nejlépe sloužily pro závodní účely.“ Řada motocyklů Sportster se záviděníhodnou trvanlivostí (první „Sporty“ opustil továrnu v roce 1957) se díky novince rozrostla již na sedm zástupců nabízených pro letošní sezonu. Po řadě Touring je tak druhou nejpočetnější. Roadster, který nabízí několik pro H-D ne zrovna typických technických fines, chce být agresivní, minimalistický, ale zároveň agilní zástupce orientovaný na jezdce jako takového. Podaří se mu to i za cenu začínající na 340 000 Kč? To posuďte sami pohledem do jeho technického zákulisí...

MOTOR

Starý známý, ale především osvědčený „vzducháč“ Evolution našel své místo i v Roadsteru. Čtyřventilová dvanáctistovka s písty o vrtání 88,9 a zdvihu 96,8 mm s rozvodem OHV usazená v silentblocích a plněná elektronickým vstřikováním (nádrž na 12,5 litru) nabízí solidních 103 Nm již při 3750 otáčkách. O servis si agregát řekne každých 8000 km. Jízdní i akustický zážitek jistě nabídne také pětistupňová převodovka, která je s motorem spojena přes vícelamelovou spojku v olejové lázni s mechanickým ovládáním. Klasika je také finální převod ozubeným řemenem.

Seznam kapitol

RÁM A PODVOZEK

Líbí se nám péče, kterou u H-D věnovali právě podvozku. Ocelový kolébkový rám s upravenou geometrií krku a řídítky proklatě nízko se vpředu opírá o USD vidlici se 43mm trubkami bez možnosti nastavení. Zadní ocelová kyvná vidlice svařovaná metodou MIG je tlumena dvojicí jednotek plněných dusíkem s možností nastavení úrovně předpětí. Upraveny byly také zdvihy tlumicích komponent na 115 mm vpředu a 81 mm vzadu. Provozuschopný H-D Roadster váží 258 kg a uveze 196 kg nákladu.

Seznam kapitol

ELEKTRONIKA

Podle H-D jí není k jízdním zážitkům třeba. Z elektronické výbavy na palubě Roadsteru zůstává akorát ABS a hezký budík, který kombinuje analogový otáčkoměr s digitálním multifunkčním displejem (včetně ukazatele zařazené rychlosti – chválíme!). Největším elektronickým výkřikem techniky zůstává volitelné bezklíčkové zapalování – stylové odjezdy od kavárny bez lovení klíčů z kapsy zaručeny.

Seznam kapitol

KOLA A BRZDY

Roadsteru na míru šité lehké hliníkové ráfky jsou ocejchovány vpředu hodnotou 19 × 3" a vzadu 18 × 4.25". Obouvají pneu Dunlop o rozměrech 120/70, respektive 150/70. O zpomalení amerického železa se na předním kole stará hned dvojice 300mm kotoučů, do kterých se zakusují dvoupístkové brzdiče. Zadní 260mm kotouč je pak v péči jednoho dvoupístku. Roadster je standardně dodáván s ABS.

Seznam kapitol

DOPLŇKY A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Je jich nepočítaně. H-D neustále potvrzuje svoji roli průkopníka a lídra na poli továrního příslušenství a individualizaci rozhodně žádné meze neklade. V nabídce nechybí příslušenství od brašen přes plexištíty až po drobnosti jako nářadí či motozámky – vše samozřejmě s motivem „bar & shield“. Vybírat můžete třeba přes vzorně uspořádaný internetový katalog.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: