MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha XSR900 zblízka

Nový model

26.07.2016

Neortodoxní přístup k vývoji motocyklů má Yamaha v krvi. dokládá to již druhý přírůstek do rodové linie „Faster Sons“. Po povedené XSR700, kterou jsme projeli na Sardinii, přichází tříválcová XSR900. Seznamte se.

Bystrého pozorovatele Japonci nevyvedli z míry. Už solidní obchodní úspěch vzkříšené řady MT dával tušit, že Yamaha nezůstane se svými paralelními triply, twiny, a jak se nedávno ukázalo, ani se čtyřválci s přesazenými ojničními čepy (crossplane) pouze u hrstky modelů. Značka velmi dobře pochopila a následně také uchopila jejich potenciál a řadu „Monster Torque“ nechala postupně rozrůst do nevídané šíře. Dokonce do takové, že již dnes není přehnané tvrdit, že řada MT a biky od ní odvozené tvoří páteř modelového portfolia. A prodeje jsou toho důkazem – v Evropě díky řadě MT meziročně vzrostly o více než 9 %. A aby se zákazník „lépe orientoval“ a nenudil, vymysleli si v Japonsku podrobnější rozřazování strojů s jádry z „emtéček“. XSR900 je tak nejnovějším přírůstkem mezi motocykly Sport Heritage, respektive Faster Sons, které charakterizuje vzhled odkazující k historickým modelům značky, avšak jsou obdařeny tou nejmodernější technikou, kterou u tří ladiček umí. Jaká to je?

MOTOR

Tříválec s 847 cm3 a pootočenými ojničními čepy je sázka na jistotu. Písty o vrtání 78 a zdvihu 59,1 mm poslušně běhají už v pěti modelech značky. A to bez zásadních úprav na mechanice, rozdíly dělá pouze elektronika a převody. I u XSR tak zůstávají špičkové výkonové parametry nastaveny na rozumných, ale o to veselejších 115 koních při 10 000 1/min a 87,5 Nm při 8500 1/min. Motor je se šestistupňovou převodovkou spojen přes anti-hoppingovou spojku. Naleštěnou nudu v tomto případě tedy rozhodně nečekejte.

Seznam kapitol

ELEKTRONIKA

Byť stroje Faster Sons vyzdvihují hodnoty jako kov a jednoduchost, elektronická abstinence se nekoná, ba naopak. K trojici výkonových charakteristik motoru, které volíte tlačítkem na řídítkách, přibyla nově také kontrola trakce. Ta nabízí tři režimy zásahu při prokluzu kol nebo je možné ji úplně vypnout.

Seznam kapitol

RÁM A PODVOZEK

Páteř „rychlého synka“ je tvořena litým hliníkovým rámem s úzkou stavbou v oblasti stupaček, doplněným o pohlednou banánovitou kyvnou vidlici. XSR900 s MT-09 sdílí i geometrické hodnoty včetně zdvihu (137/130 mm), inženýři pouze změnili nastavení zadního monoshocku (nastavitelné předpětí a odskok) a 41mm přední USD vidlice (taktéž nastavíte předpětí a odskok). Celý stroj, na kterém se nešetřilo hliníkem, váží s plnou nádrží sympatických 195 kg (MT-09: 191 kg).

Seznam kapitol

KOLA A BRZDY

Kdo by očekával poctivá drátěná retrokola, má alespoň prozatím smůlu. Jejich nezastupitelnou estetickou roli suplují 17palcové desetipaprskové lité ráfky, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Rozdováděné XSR umravňují dvojitá kotoučová brzda se čtyřpístkovými brzdiči vpředu (298 mm) a jednokotouč s jednopístkem vzadu (245 mm). Motocykl je standardně dodáván s ABS.

Seznam kapitol

DOPLŇKY A PŘÍSLUŠENSTVÍ

Individualizace nebaví jenom zarostlé hochy ve flanelkách. V Yamaze to dobře vědí, a tak je pro XSR900 k dispozici široká škála originálních doplňků od zadních bobíků přes držáky značky, stupačky, krytky a deklíky až po sedla. A komu by to snad bylo málo, ten si u Yamahy může koupit i onu flanelku, samozřejmě s logem Faster Sons…

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: