MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

MV Agusta Brutale 800: Socha z Varese zblízka

Nový model

23.06.2016

Nová Brutale trochu přibrala a přišla o nějaký ten koník výkonu. Jenže na kráse, efektivnosti a ještě důkladnější designové vytříbenosti jí to neubralo. S čím chce ve stále populárnějším segmentu středních nakedů uspět?

Brutale je stálice motocyklového hvězdného nebe, která píše již šestnáctý rok svých dějin. Za tu dobu zažila nespočet vzestupů a pádů a její ortodoxně známé jméno se stačilo převtělit do pestré palety variant, verzí a objemových kategorií. Tou nejčerstvější je zbrusu nová tříválcová osmistovka, která sází na oblíbenost své předchůdkyně. Segment středních naháčů bývá někdy neprávem přehlížen a možná je to právě proto, že se v něm pohybují, řekněme, méně výrazné „postavy“. MV Agusta se s tím nehodlá smířit a právě na křivky nové „Brutálky“ se soustředila místy až s maniakálním nadšením, takže připomíná spíše konceptuální bike než sériovou motorku. Nicméně výsledky se dostavily a třeba takovou podsedlovku pasujeme do role kandidáta na designové ocenění, které by jistě ředitel Giovanni Castiglioni rád viděl ve své vitrínce. Jenže už několikrát jsme se přesvědčili, že na design většina biků opravdu nejezdí. Proto pojďme brutální slečně za 12 290 € něžně nahlédnout pod sukni…

Motor

Tři válce, 798 cm3, 12 ventilů, vysoký kompresní poměr 12,3:1 a v opačném gardu proti směru jízdy se točící kliková hřídel. To je recept MV Agusty na dynamické zážitky v sedle. Motor modelu 2016 se musel kvůli emisní normě Euro 4 uskrovnit v maximálním výkonu 116 koní při 11 500 1/min (dříve 125 k). O to více mu ale nabobtnala křivka točivého momentu, jehož maximum 83 Nm nyní vrcholí už o 1000 otáček dříve a 90 % je ho k dispozici už v 3800 1/min. Agregát je se šestistupňovou kazetovou převodovkou nově spojen přes hydraulicky ovládanou anti-hoppingovou spojku.

Rám a podvozek

Příhradový rám doplňují hliníkové odlitky, ve kterých je uložena jednoramenná kyvná vidlice ze stejného materiálu. Technici MV nenechali při starém ani geometrii stroje – rozvor je prodloužen o 20 na 1400 mm, což je pořád hodnota dostatečně nízká na to, aby neohrozila agilitu biku. Přední tlumení má na starosti plně nastavitelná 43mm USD vidlice Marzocchi (výrobce po hrozícím krachu pokračuje s italským kapitálem), zadní tlumení je svěřeno taktéž plně nastavitelnému komponentu Sachs. Optická a ekologická kúra však měla za následek nárůst suché hmotnosti stroje o 8 na 175 kg.

Elektronika

Elektronické systémy a jejich zkratky jsou oblast, ve které se MV velmi ráda realizuje. Na palubě Brutale 800 tak najdete systém MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System), který zahrnuje plnohodnotný plyn ride-by-wire, čtveřici palivových map a kontrolu trakce nabízející osm různých stupňů citlivosti. Další lahůdkou a zároveň příjemnou praktičností je obousměrné rychlořazení EAS 2.0 (Electronically Assisted Shift), spojku tak použijete prakticky jen při rozjíždění a zastavování. Veškerá vybraná nastavení jsou zobrazena na novém plně digitálním přístrojovém panelu, který by se měl pyšnit lepší čitelností než jeho předchůdci

Kola a brzdy

Italský motocykl bez brzdové techniky Brembo je krajně nemyslitelný, proto na Brutale operuje vpředu dvojice radiálních čtyřpístků jmenované značky na 320mm kotoučích a vzadu dvoupístek na 220mm kotouči. Brzdy jsou pod bdělým dohledem ABS Bosch 9 Plus se systémem RLM, zamezujícím zvedání zadního kola při brzdění. Spojení Brutale s asfaltem zajišťují nové pryže Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 a 180/55 obuté na 17" hliníkových ráfcích.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: