MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

MV Agusta v problémech?

News

24.03.2016

V médiích se začaly objevovat zprávy o tom, že tradiční italská značka bojuje s vážnými finančními problémy. Továrna reagovala oficiálním prohlášením a uklidňuje situaci. Pochybnosti ovšem zůstávají.

MV Agusta patří mezi ty nejexkluzivnější motocyklové značky s mimořádnou historií i současnou nabídkou motocyklů. V posledních letech se jí navíc mimořádně daří – na konci roku 2014 bylo uzavřeno partnerství s AMG (společnost Mercedes-AMG odkoupila 25% podíl MV), továrna investovala 15 % ročního obratu do vývojového centra a rozšířila modelovou paletu. Také proto jen vloni narostl její obrat o 30 % oproti roku 2014. Letošní objednávky pak oproti loňsku narostly dokonce o 46 %.

Jenže nyní se objevují zprávy o tom, že syn Claudia Castiglioniho – nynější výkonný ředitel Giovanni – nemá zrovna klidné spaní, protože společnosti chybí 40 milionů eur (informovaly o tom důležité servery: Asphalt & Rubber, Autoevolution) a firmě hrozí vážné problémy – spekuluje se o omezení dodávek od dodavatelů, propouštění a celkové restrukturalizaci. Krátce a stručně: MV Agustě prostě chybí peníze na běžný chod firmy.

Sama továrna k tomu vydala prohlášení, kde skutečně přiznává, že chce dostát všem závazkům a připravuje restrukturalizaci. Co všechno to bude obnášet, zatím není jasné. Zřejmé však je, že firma má dluhy. Otázkou zůstává role AMG. Německá společnost koupila za 20 milionů eur čtvrtinový podíl, jenže spolupráce se odehrávala spíše na poli marketingu. Podle informací z AMG není MV Agusta pro německou firmu nijak klíčová (na řízení firmy přímo v Itálii se např. osobně nepodílí žádný manažer AMG). Magazín Motorrad dokonce přinesl zprávu o tom, že AMG nabídla svůj čtvrtinový podíl zpět MV Agustě za symbolickou cenu jedno euro.

Jaký bude osud továrny a jejích 250 zaměstnanců, tak zatím není jasné. MV Agusta podle svého oficiálního prohlášení „stanovila strategii“ k restrukturalizaci. Nezbývá než doufat, že kroky k ozdravení firmy budou úspěšné. Značka, v sedle jejichž motocyklů závodili např. Phil Read nebo Giacomo Agostini, by si to zasloužila.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: