Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 10/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Vybíráme naked do 200 000 Kč
Rozhovory: Marquez, Staša
Test sportovně-cestovních pneu

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Monster 1200 R zblízka: Balada o Streetfighterovi

Nový model

30.01.2016

Před dvěma lety, kdy z nabídky ducati zmizel nekompromisní Streetfighter, uronil nejeden Ducatista slzu smutku. Nyní boloňská továrna přichází alespoň s malou náplastí v podobě přiostřeného Monsteru R.

Nakedy jsou oblíbené. Tečka. Továrny a jejich obchodní oddělení to moc dobře vědí a také se podle toho chovají. Jenom Ducati před dvěma lety zařadila zpátečku a z nabídky stáhla stroj, který svým příchodem radikálně změnil nahlížení na segment odstrojených superbiků. Syrovost a brutalita Streetfighteru zkrátka nebyly pro každého. Zkrotit si je troufli pouze vyzrálí piloti a vlastnit je mohli pouze ti movitější z nich. Pro Ducati šlo tedy zejména o prestiž. Prodejní trhák se nekonal a desmodromický lid raději dál ve velkém parkoval do svých garáží Monstery všeho druhu. Nebyl by to ale Ital, aby mu absence pořádně ostrého nakedu v nabídce nedala spát, a tak vymyslel, jak z toho ven: zkusil vyrobit bike, který v sobě kloubí oblíbenost ikonické řady Monster a radikalitu klinicky mrtvého SF (stejně pořád očekáváme příchod 1299 SF). Jedno je jisté už teď, za „lidovku“ tuhle rudou podívanou určitě nepořídíte. Ale co ukrývá Monster 1200 R, toho času nejvýkonnější naked v historii Ducati, pod svými sporými uhlíkovými šatičkami?

Design

„Erkový“ Monster se nijak nezpronevěřuje novodobé designové filozofii této řady. Světlo a tvar nádrže jsou nezaměnitelné již z dálky. Úprav doznala především zadní část, která má za úkol stroj opticky „nakopnout“ a zeštíhlit. Osvěženy byly také přední blatník, výfuky a bočnice chladiče, přibyl ostře řezaný štítek nad předním světlem.

Seznam kapitol

Motor

Původní spekulace o variabilním časování ventilů se nepotvrdila, nicméně to nijak neubírá na ryzosti pohonného ústrojí Monsteru. Pohání jej Testastretta 11° se dvěma svíčkami a čtyřmi ventily na válec, ze které technici dostali 160 k při 9250 1/min a hutných 131 Nm při 7750 1/min (75 % je ho k dispozici již při 3500 otáčkách). Porce výbušné směsi do 1198cm3 twinu nově proudí přes oválné, 56mm škrticí klapky. Nižší těsnění pod hlavami zase dovolilo zvýšit kompresní poměr z 12,5:1 na 13:1. Servisní intervaly zůstávají 15 000 km, respektive 30 000 km při seřizování ventilových vůlí.

Seznam kapitol

Rám a podvozek

Žádná revoluce, pouze pečlivé ladění. L-twin je nesen obligátně rudě nalakovaným příhradovým trellisem.  Monster R stojí na podvozku z dílen Öhlinsu, který byl oproti „civilní“ verzi zvýšen o 15 mm (výška sedla 830 mm), aby bylo dosaženo větší volnosti náklonu. Samozřejmostí je kompletní možnost nastavení 48mm přední vidlice a zadní centrální jednotky. Sportovní ambice jsou to, oč tu běží, takže nad nádrží najdete také nastavitelný tlumič řízení. Materiálová dieta měla za následek 180 kg suché váhy – o 2 kg méně než u Monsteru S.

Seznam kapitol

Kola a brzdy

Na lehkých třípaprskových kolech z kovaného hliníku po vzoru Panigale R jsou obuty sportovní pryže Pirelli Diablo Supercorsa SP o rozměrech 120/70 ZR 17 a 200/55 ZR 17. Rozjetému Monsteru vystavují stopku špičkové monoblokové třmeny Brembo M50 v kombinaci s 330mm kotouči. Vzadu operuje dvoupístek na 245mm kotouči. Nad bezpečným brzděním bdí vypínatelné tříkanálové ABS Bosch 9MP, které si pamatuje své nastavení i při vypnutí klíčku.

Seznam kapitol

Elektronika

V Boloni nijak neslevili ani na bitech a bajtech. Na palubě verze R nechybí trojice jízdních módů (Sport, Touring a Urban) ve spojení s kontrolou trakce DTC. Ta nabízí osm úrovní citlivosti s individuálním nastavením pro každý jízdní mód. Veškeré údaje pilotovi zprostředkuje barevný TFT displej.

 

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Karel Abraham přesedlal z produkční Hondy RC213V-RS třídy Open MotoGP na superbikovou verzi BMW S…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: