MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Šílenost z Austrálie – PGM V8: 339 koní a 224 kg


27.05.2015

Paul Maloney zúročil své 20leté zkušenosti inženýra MotoGP a SBK a postavil si vlastní bike. S vidlicovým osmiválcem a těžko pochopitelným poměrem hmotnosti a výkonu.

Paul Maloney měl na starosti závodní nářadí třeba v boxech Yamahy, Petronasu nebo Kawasaki, když ale v roce 2007 závodní cirkus opustil, chtěl si splnit sen – postavit vlastní V8. Přitom přiznává, že jej inspirovala práce jeho krajana – Australana Iana Drysdaleho: „Samozřejmě znám jeho práci, chtěl jsem ale své vlastní osmiválcové véčko.“

Volba přitom padla na Yamahu YZF-R1 z roku 2004. Byly použity její válce a dvě hlavy: „Základem mého agregátu jsou dva motory R1. Původně jsem sice přemýšlel o dvou 750 Kawasaki, chtěl jsem ale větší objem.“ Sedm let trvala práce na motoru a podvozku.

Obě řady válců „vé osmičky“ svírají úhel 90 stupňů. Motor o objemu 1996 cm3 poskytuje výkon 339 koní a točivý moment 214 Nm, motor je uložen v trubkovém rámu, který je kombinován s profily z hliníkových slitin. Paul si svým projektem nejen splnil svůj sen, ale zároveň je připraven případným zájemcům postavit bike na zakázku. Za cenu v přepočtu 4,5 milionu Kč.

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: