MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Šéf BMW: Do MotoGP nevstoupíme, chystáme ale scrambler a další spolupráci se Sandsem


03.05.2015

V červnu to budou tři roky, co se Stephan Schaller stal šéfem BMW Motorrad. Nyní objasňuje pozadí nárůstu prodejů, důvod, proč BMW nemá zájem o MotoGP a naznačuje, čím mnichovská značka překvapí v budoucnu.

Loňský rok byl pro BMW nejúspěšnější v historii, neboť bylo prodáno nejvíc motocyklů v historii, což odpovídá nárůstu prodejů oproti předchozímu roku o 7,2 %. Schaller vysvětluje, že příčinou tohoto nárůstu, není ani tak nějaký překotný růst v Evropě, jako spíše otevření nových trhů: „Loni jsme například v Brazílii prodali 8000 motocyklů, letos to bude 10 000. Brazílie je po USA, Francii a Itálii naším nejdůležitějším exportním cílem.“

Velkým tématem BMW je sport. Zvláště vzhledem k ukončení činnosti továrního týmu v superbicích a účasti předních světových výrobců v MotoGP (chystá se i KTM), by se dalo spekulovat o nové výzvě pro BMW. Účast v MotoGP Schaller nicméně jednoznačně popírá. „Ne, do MotoGP nevstoupíme. SBK jsme se účastnili proto, abychom dokázali, že umíme být rychlí a dosahovat vítězství. Nechceme být závodním týmem, ale značkou, co má úspěch u zákazníků.“ Co se týče SBK, bude továrna podporovat privátní týmy, vlastní tovární tým ale nepřipravuje. Důvodem jsou enormní náklady: „Raději ty peníze investujeme do vývoje běžných modelů a do podpory našich zákazníků.“


Z hlediska nových motocyklů můžeme očekávat již dříve avizované představení malého motocyklu (zde) a další využití vzduchem chlazeného boxeru. Šestiválec z K 1600 se dočká použití v dalších modelech. Do produkce ovšem nepůjde v konceptu 6, který byl představen v roce 2009.


Schaller si rovněž pochvaluje spolupráci s R. Sandsem, jejich společný projekt R nineT se setkal s velkým úspěchem. Proto bude Roland pracovat i na dalších modelech BMW. Vzducháč z R nineT by také mohl být základem pro dva další modely – jeden ve stylu café racer, druhý ve stylu stále populárnějších scramblerů. Oba dva modely by se na trhu mohly objevit „v příštích dvou letech“, prozrazuje šéf BMW.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: