MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Hromobití z Noale: Aprilia RSV4 RF a Tuono V4 1100 RR

Připravujeme

22.04.2015

Letošní sezona je superbikům zaslíbená. Další přírůstek do stáje zběsilých koní v podobě Aprilie RSV4 RF jsme měli možnost prohnat po okruhu Marca Simoncelliho v Misanu. A nejen to, cestu nám zkřížil také vylepšený a objemnější bouřlivák Tuono V4 1100 RR.

Seznam kapitol:
  1. RSV4 RF
  2. Tuono V4 1100 RR

Modely RSV i Tuono se pro letošní sezonu dočkaly celé řady změn. A ač by to bylo Italům vlastní, nezůstali pouze u kosmetiky, ale pustili se do složitějšího ladění a vylepšování. Na podrobný popis toho, co s "Tuňákem" a RSV provedli, se můžete těšit v Motocyklu 6/2015. Teď si pojďme v kostce shrnout, jaké že tyhle dvě noalské signory vlastně jsou a čím vybočují z řady.

RSV4 RF

Kdysi sen každého jenom trochu rychlosti chtivého bikera, nyní realita všedního dne - závoďák rovnou z "krabice". RSV4 je přesně taková - kompaktní rychlopalná zbraň o velikosti šestistovky s raketovou silou, která z vás v mžiku vteřiny udělá závodníka. A to hned z několika důvodů.

Zaprvé je zde její chirurgicky přesné šasi, které zvlášť v námi testované verzi RF s podvozkem Öhlins poskytuje enormní množství mechanické přilnavosti.

Dalším důvodem, který nesnese námitek, je její V4. Výbušná zásobárna síly, kterou ale inženýři i při pokoření magické hranice 200 koní (přesně 201) ochočili nevídaným způsobem. S příchodem RSV4 RF teprve začíná ta pravá superbiková bitka o to, který letošní model bude ten "nejlepší". Nechme se překvapit, tahle několikanásobná potyčka totiž může mít docela překvapivého vítěze... 

Kompletní představení obou modelů naleznete v Motocyklu 6/2015, který vychází 13. května.

Seznam kapitol

Tuono V4 1100 RR

Snaha o ochočení Tuona vyšla tak nějak v niveč. Rozhodně si nemyslete, že měkčím sedlem a o něco málo upravenou geometrií se z něj stal turista. Pořád je to naháč, který nemá rád kompromisy.

Ostatně není se čemu divit, když snaha o "zkrocení zlé ženy" proběhla formou navýšení objemu na 1100 cm3 a výkonu na pekelných 175 koní. Tuono je tak vším ostatním, jen ne nářadím pro ořezávátka či méně zkušené bikery. Ty, kteří nad ním udrží pevnou ruku, ale odmění pocitem a zvukovou kulisou, které by jinde jen těžko hledali.

 

Kompletní představení obou modelů naleznete v Motocyklu 6/2015, který vychází 13. května.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: