MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda představuje tři koncepty malých kubatur

Nový model

21.03.2015

Největší světový výrobce motocyklů připravil pro menší domácí motocyklové salóny tři novinky o objemu do 500 cm3. To naznačuje velký potenciál malých kubatur. A spekuluje se o dalším modelu CX-01.

Během víkendových výstav Osaka Motorcycle Show, která probíhá nyní, a Tokio Motorcycle Show, která začíná příští pátek, bude představen jak koncept FSA, tak CRF250 Rally a rovněž koncept Bulldog. Všechny tři koncepty naznačují velký význam malých kubatur nejen pro asijský trh.


Koncept FSA – již představený na podzim – je vybaven příhradovým rámem a jednoválcem pravděpodobně do objemu 150 cm3. Jedná se již o druhé představení téhož konceptu, takže je pravděpodobné, že Honda jej skutečně nasadí do sériové výroby. Jestli se bude prodávat v Evropě, však zatím není jisté.

K úspěchům Hondy v rallye se hlásí koncept CRF250 Rally. Ten je postaven na základě běžně prodávaného endurka CRF250L. Je zřejmé, že designově vychází ze soutěžní CRF450 Rally, která se účastnila letošního Dakaru, nechybí polokapotáž, vysoký štítek a závodní grafika.

Další novinkou je off-roadový koncept Bulldog, ten vychází z řadového twinu o objemu 399 cm3, koncept svojí technikou připomíná CB400F (resp. evropskou variantu CB500F). Charakteristická je robustní konstrukce, 15palcové terénní pneumatiky a úložný prostor.


Spekuluje se také o tom, zda Honda představí již dříve prezentovaný model CX-01 – tedy naked bike s dvouválcem o objemu 300 cm3, který vychází z kombinace modelové řady NC a CBR250R.

Koncepty ukazují potenciál malých kubatur. CRF250 Rally vychází z již prodávaného modelu, koncept SFA je prezentován již podruhé, takže pravděpodobnost, že oba tyto modely přejdou do sériové produkce je relativně vysoká. Otázkou samozřejmě bude, zda se uvedené motocykly budou prodávat i v Evropě. V nějaké podobě se jich možná dočkáme. Kubatury mezi 500 a 125 cm3 totiž mají poměrně velkou perspektivu. To dokazuje především KTM se svojí řadou Duke, která pokrývá objemy 125, 390, 690 a 1290 cm3 (viz ochutnávku z exkluzivního představení inovované modelové řady Duke).

Potenciál malých motocyklů spočívá nejen v evropské legislativě, ale především v tom, že mladí jezdci mohou plynule přejít na větší model, čímž se omezí riziko volby konkurenční značky. Důležitost malých kubatur např. rozpoznalo i BMW, které připravuje svůj první motocykl o objemu nižším než 500 cm3 (viz spy foto). Více o novinkách Honda prozradí tokijský motocyklový veletrh už příští pátek. A my u toho nebudeme chybět.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: