MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki GSX-S1000 zblízka

Nový model

17.02.2015

Suzuki se vstupem do třídy litrových streetfighterů dlouho váhala. Nakonec se odhodlala a s modelem GSX-S1000 do toho „praštila“. Jaké zbraně plánuje bike z pokrevní linie legend jako GS750 či GSX1100S Katana v boji s nemilosrdnou konkurencí použít?

Základní filozofií modelové řady GSX byly odjakživa atributy jako požitek z jízdy, výkon, sportovní naturel, hbité ovládání a odolnost. Podle toho, co jsme zatím měli možnost vidět, se takového kréda drží i zbrusu nový naked, který byl veřejnosti představen na kolínském Intermotu. Sama Suzuki se také nechala slyšet, že je novinka „určená pro zkušené sportovně založené piloty, kteří si chtějí užít svižnou jízdu při vzpřímeném posazu“. Tradiční hodnoty výrobce z Hamamacu ještě okořenil (větší) špetkou moderního organického designu. GSX tak co nejvíce přiblížil jeho úhlavním rivalům, kterými jsou Kawasaki Z1000 či Honda CB1000R. Evropským hi-tech naháčům chce zase konkurovat vyspělou elektronikou na palubě...

Design

Vzhled je subjektivní záležitostí každého z nás (nám v redakci se líbí), proto přejděme rovnou k faktům: koncept designu je inspirován přikrčenou šelmou číhající na svou kořist, LED obrysová světla jsou tvarována tak, aby připomínala její tesáky. Celý vzhled umně kombinuje plné tvary a vrstvení materiálů s celkově agresivním výrazem. Z výroby nechybí ostře řezané kryty chladiče či klín pod motorem, které jenom umocňují to, že Suzuki chce patřit mezi streetfightery.

Seznam kapitol

Motor

Karta, na kterou Suzuki sází asi nejvíce. Do rámu GSX-S1000 se totiž nastěhoval čtyřválec z legendární GSX-R1000 K5. Starší variantu litrového čtyřtaktu konstruktéři použili s ohledem na její dlouhozdvihový charakter (vrtání 59, zdvih 73,4 mm) a sílu ve středních otáčkách, kompaktní stavbu, reputaci a sportovní výsledky. Při její adaptaci do nakedu se inženýři soustředili zejména na jemnou odezvu a bryskní, ale plně kontrolovatelnou akceleraci. Nechybí ani 44mm vstřikovací systém SDTV (stejný jako u K7), kde sekundární klapky otvírá a zavírá servomotorek, či vstřikovače s deseti výstupy. Jsou použity iridiové svíčky, o 3 % lehčí písty a změněné jsou také profily vaček.

Seznam kapitol

Elektronika

I v tomto ohledu Suzuki pokročila s dobou. GSX-S je osazena třístupňovou kontrolou trakce, která každé čtyři milisekundy vyhodnocuje údaje o rychlosti otáčení obou kol, pozici plynu, zařazené rychlosti a natočení klikové hřídele. Zásah do průběhu výkonu probíhá přes optimalizaci zapalovacích časů a omezení přístupu vzduchu do motoru, přičemž reakce systému se dá regulovat ve třech stupních či úplně vypnout. Zajímavostí je také systém Suzuki Easy Start, kdy (podobně jako u moderních aut) stačí jedno stisknutí tlačítka startéru a startovací procedura se provede sama.

Seznam kapitol

Rám a podvozek

Nově navržený hliníkový deltabox je konstruován s ohledem na kompaktní rozměry a nízkou hmotnost (zatím neudána) od krku řízení rovnou k uchycení zadní vidlice. Ta je odvozena ze současného modelu GSX-R. Přední tlumení má na starosti USD vidlice KYB s průměrem trubek 43 mm a zdvihem 120 mm. Nechybí kompletní možnosti nastavení. Na zadním monoshocku s 63mm zdvihem je možné upravovat předpětí pružiny a tahový útlum. GSX-S1000 je také osazena širokými a hodně rovnými řídítky Renthal Fatbar.

Seznam kapitol

Kola a brzdy

Suzuki pokračuje v partnerství s italským Brembem, a tak je hliníkové 17" přední kolo TRP se šesti paprsky osazeno dvojicí 310mm kotoučů, do kterých se zakusují radiální monobloky, každý se čtveřicí pístků o průměru 32 mm (stejný typ jako GSX-R1000 K14). Brzdy jsou vybaveny ABS Bosch, které snímá rychlost kola během otočení až 50krát. Jednotka váží pouhých 640 g.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: