MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Horex koupila továrna na výrobu autodílů

News

08.02.2015

Německá tradiční značka se od konce léta potýkala s vážnými finančními problémy a v prosinci zastavila výrobu. Nyní má továrna nového majitele. Podaří se restart?

Už na začátku prosince jsme informovali o zastavení výroby. To se stalo poté, co Horex v listopadu vyhlásil insolvenci. Od té doby se intenzivně jednalo o novém investorovi, který by dokázal pokračovat ve výrobě tří exkluzivních motocyklů s technicky poměrně dost náročným VR6 motorem.

Šéf Horexu Clemens Neese vedl jednání s několika partnery (spekulovalo se např. o jedné z německých automobilek), ale poté, co byli k 30. 11. propuštěni všichni zaměstnanci, se zdálo, že Horex skutečně nadobro zavírá své brány.

Na konci ledna se nicméně přece jen podařilo najít investora. Věřitelé se rozhodli pro německou společnost 3C-Carbon Composite Company. Ta vyrábí karbonové díly pro automobilový, zdravotnický a strojírenský průmysl. Společnost sídlí jen 40 km od augsburské továrny Horexu (vlastní však ještě další dvě továrny – v Německu a ve Švýcarsku). Firma působí i v motocyklovém sportu. V německém šampionátu IDM se s týmem 3C Racing Team účastnila již dvou sezon – loni získala titul jak mezi jezdci (X. Forés), tak mezi týmy.

Nový vlastník podle svých slov hodlá pokračovat ve výrobě motocyklů: „Modely značky Horex se mají co možná nejdříve opět dostat na trh a navázat na dosavadní úspěchy,“ stojí v tiskové zprávě. Je otázkou, jak se to dotkne modelové nabídky. Současné motocykly jsou patrně tak výrobně náročné, že jejich produkce nemůže být dlouhodobě rentabilní. Při testování jsme navíc zjistili poměrně výrazné odchylky v malosériové výrobě a firma se také potýkala s nedostatkem zákazníků exkluzivních strojů (test Horexu VR6 Cafe Racer 33 ltd. za cca 920 000 Kč viz v MC č. 12/2014).

I proto v pátečním oficiálním tiskovém prohlášení společnosti 3C-Carbon stojí, že „bude nutná důkladná optimalizace výroby jak z technického, tak z organizačního hlediska“. Firma každopádně nyní vlastní motocykly, výrobní stroje, náhradní díly, značku Horex a patenty. 3C-Carbon patří mezi rychle rostoucí společnosti se silným technickým zázemím. Třetí pokus o oživení německé motocyklové tradice by se tak mohl podařit.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: