MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Pierer: „Husqvarna se stane třetí nejsilnější značkou v Evropě!“

News

31.01.2015

Když v říjnu 2013 sjely z pásů v Mattighofenu první Husqvarny, byli jsme všichni zvědaví, jak se bude tradiční švédské značce pod křídly KTM dařit. Šéf KTM Stefan Pierer nyní neskrývá spokojenost a předpovídá kdysi skomírající značce velkou budoucnost.

Když KTM předloni kupovala Husqvarnu, měla za sebou švédská legendární značka jak divoká devadesátá léta v italských rukou (Cagiva a MV Agusta), tak experiment pod křídly BMW. KTM vsadila na autonomní rozvoj značky s technikou vyráběnou v rakouských závodech a zároveň na sjednocení s Husabergem. Podle všeho tato strategie slaví úspěch. Stefan Pierer nyní uvedl, že minulý rok byl se 16 337 prodanými motocykly vůbec nejúspěšnější v celé 110leté historii značky.

Klíčovým faktorem úspěchu je jednak skvělý marketing, jednak rakouské zázemí. Značka má samostatnou image, používá však techniku KTM. Technicky velmi podobné motocykly si ovšem podle Pierera kupodivu zas až tak nekonkurují: "V některých oblastech existuje malá konkurence mezi dvěma značkami jednoho koncernu, což někdy není úplně lehké sladit, ale celkově to funguje dobře, velmi dobře."

KTM, momentálně nejsilnější evropská továrna, má s Husqvarnou velké plány – v horizontu pěti let se má stát třetí nejsilnější značkou v Evropě: "Je to velmi jednoduché – na první pozici bude dominovat KTM, na druhé pozici náš hlavní konkurent – BMW a na třetím musí být Husqvarna. Je tedy jasné, že musíme porazit Ducati a Triumph." Pro to, aby Husqvarna v prodejích předčila jak britskou, tak italskou továrnu, musí prodávat cca 50 000 motocyklů ročně. Pomoci k tomu má i rozvoj silničních modelů.

Ty jsou i pro "mateřskou" KTM zásadní – vloni se poprvé prodalo více silničních modelů než off-roadových. Expanze na silnici byla také podle Pierera důvodem, proč Husqvarna vloni vstoupila do Moto3: "Měli jsme příležitost prezentovat značku Husqvarna i těm zákazníkům, kteří chtějí něco jiného než off-road. Myslím, že to byla velmi úspěšná sezona."

ScVB2lZ2IUg
Co se týče dlouhodobé strategie, naznačil Pierer i směr budoucího rozvoje Husqvarny. Na konci tohoto roku se začnou vyrábět modely představené pod názvy Vitpilen a Svartpilen na veletrhu EICMA (Pierer hovoří o "New Classic Husqvarna") a je dost možné, že budou následovat další silniční modely využívající jednoduchou techniku KTM 390 Duke a originální design odkazující ke švédským kořenům. Malý Duke se vyrábí v Indii, nové Husqvarny budou využívat tutéž techniku, finální montáž bude však probíhat v Rakousku. Cesta k expanzi Husqvarny tedy povede nejen terénem, ale i po silnici.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: