MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Je to jisté: Honda postaví homologované MotoGP!

News

14.01.2015

Když byl na milánské výstavě představen prototyp RC213V-S, omezila se Honda na nicneříkající marketingové konstatování, že bike byl „vyvinut ve spolupráci s řadou legendárních jezdců z GP“. Od té doby oficiální místa mlčí, přesto se nám podařilo zjistit několik důležitých podrobností o technice i ceně nového závoďáku s SPZ.

Honda chce prodávat bike, který bude co možná nejblíž RC213V. Proto se bude vyrábět v továrně HRC na zakázku. Datum spuštění výroby ale zatím není stanoveno. Jisté však je, že vidlicový čtyřválec nebude mít na rozdíl od závodní verze pneumatické ventily a bude vybaven klasickou převodovkou se spojkou v olejové lázni (namísto suché spojky). Jiné (a levnější) by měly být i chladiče. Otázkou zůstává cena.

Nejnovější číslo německého Motorradu uvádí odhad ceny mezi 100 000 a 150 000 € (tedy zhruba mezi 3 a 4 000 000 Kč). Australský motocyklový časopis Australian Motorcycle News v aktuálním vydání nicméně proklamuje ještě vyšší cenu (250 000 €) s odvoláním na šéfa HRC Nomuru. Na japonských motocyklových webech se v posledních dnech objevil prý „oficiální“ odhad 20 mil. jenů (tedy cca 4 000 000 Kč). Podle šéfa HRC však konečná výše ceny ještě nebyla s konečnou platností stanovena. Nejspíš tak můžeme očekávat, že cena nebude nižší než 3 000 000 Kč.

Co je však téměř jisté, je to, že motocykl skutečně bude v limitované produkci vyráběn na zakázku, což výslovně potvrdil šéf HRC Nomura. Od kdy však bude možné bike objednat, ale prozatím nevíme. Je samozřejmě otázkou, jestli tento přístup Hondy obstojí vůči třeba Yamaze YZF-R1M, která také využívá technologii (konkrétně elektroniku) MotoGP a její cena je výrazně nižší (669 990 Kč). Exkluzivita se ale RC213V-S upřít rozhodně nedá.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: