MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Indian Scout zblízka

Nový model

13.12.2014

Znovuzrozený Indian jasně dokazuje, že se do věčných lovišť jen tak nechystá. Po uvedení řady Chief vytáhnul na válečnou stezku s průkopnickým modelem nesoucím legendární označení Scout. A ten se spojení moderny s klasikou rozhodně nezalekl.

Polaris, pod jehož křídla patří kromě off-roadových vozidel také motocykly Victory, to se značkou Indian myslí zcela vážně. Masivní investice do reinkarnace legendy založené již v roce 1901 přinesly první ovoce vloni, kdy byla představena řada Chief. A nadcházející rok bude pro motocykly s indiánem na nádrži ještě významnější. Kromě modernizace modelové řady totiž značka uvádí novinku Roadmaster a právě Scout, který svým jménem připomíná nejúspěšnější model v historii motocyklů Indian. A jde na to pěkně od lesa. Scout totiž nabídne zcela moderní vypiplanou techniku v relativně klasickém hávu a nebude za to chtít kdovíjak přemrštěnou cenu (v USA 11 000 dolarů). Indian tak jasně vykopává válečný tomahavk a hází jej přesně do řad Harley-Davidsonu (Sportstery a V-Rod). Jak se mu podaří proti mašinerii z Milwaukee uspět, je prozatím ve hvězdách. Našlápnuto má však více než dobře – za první pololetí roku 2014 zaznamenal 107% růst zisku z prodeje motocyklů.

 

Motor

Indian bez V-twinu by nebyl tím pravým Indianem, zde se proto nic nemění. Zásadní změna je patrná až v systému chlazení, které na Scoutu obstarává, světe, div se, kapalina. Nicméně i tak si konstruktéři dali na zbrusu novém twinu hodně záležet, i co se optiky týká. Výsledný 1133cm3 motor s hlavami válců o vrtání 99 a zdvihu 73,6 mm sevřených v úhlu 60 ° nabídne rovných 100 (jistě pěkně po indiánsku strakatých) koní v relativně vysokých 8000 otáčkách. Zatáhnout dokáže silou 98 Nm, které jsou k dispozici v 5900 otáčkách. Pryč je také konfigurace pyšnící se masivními kanály pro rozvodové tyčky – novinka pracuje se systémem DOHC (čtyři ventily na válec). Převodové ústrojí už takovou revoluci nepřináší. Výkon je na zadní kolo dopravován přes šestistupňovou předovku (šestka overdrive) 141 zuby hnacího řemene. Samozřejmostí je elektronické vstřikování ovládané plynem drive-by-wire.

Seznam kapitol

Rám a podvozek

Hliník se neodstěhoval do Humpolce, ale do Iowy, kam v roce 2011 koncern Polaris přemístil výrobu Indianů. Místo klasiky v podobě ocelové kolébky je totiž na místě rámu litý hliníkový „páteřák“ montovaný ze dvou částí. Relativně příznivá pohotovostní hmotnost 255 kg, rozvor 1562 mm a prozatím striktní sólo sedlo z pravé kůže ve výšce pouhých 673 (volitelně 643) mm slibují slušnou ovladatelnost. Zatáčení by „skautovi“ mělo jít také od ruky – konstruktéři proklamují nízké těžiště a až 31° úhel náklonu. Za jízdní komfort je zodpovědná 41mm konvenční vidlice se zdvihem 120 mm vpředu a dvojice pohledně uložených nastavitelných tlumicích jednotek (zdvih 76 mm) vzadu.

Seznam kapitol

Kola a brzdy

Ovladatelnosti nebudou stát v cestě ani na 16" litých ráfcích s 15 paprsky obuté pneumatiky – přední 130/90 a útlá zadní 150/80. Brzdná síla není papírově příliš závratná, bude si třeba počkat na praktickou zkušenost. Na předním kole pracuje jednokotoučová 298mm brzda se dvoupístkovým třmenem, na zadním stejně velký kotouč s jednopístkem. Systém ABS je součástí sériové výbavy.

Seznam kapitol

Doplňky a příslušenství

Indian se bude snažit šlapat na paty zejména H-D, proto nemůže zůstat pozadu ani v oblasti individualizace jak biku, tak jezdce. Ke Scoutu budou nabízeny různé varianty řídítek, větrné štítky, brašny či různé typy sedel a opěrek a dalších doplňků. Pro jezdce je k dispozici kompletní kolekce oblečení (včetně helem) s motivy značky.

Seznam kapitol
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: