MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Tři důvody, proč BMW mění obchodní strategii


12.12.2014

Mnichovská značka právě v Kapském městě otevřela první showroom ve stylu nové kampaně Make Life a Ride. Zatímco dosavadní prezentace BMW zdůrazňovala spíš technickou úroveň motocyklů, nyní jde o emoce. Jaké je pozadí této změny?

Nový showroom vypadá jako kombinace klubu, galerie a custom dílny, což si pochvaloval i šéf BMW Motorrad Stephan Schaller. Je jasné, že bavorská továrna mění svoji tvář. Zde jsou tři důvody změny:

1. Expanze na nové trhy: BMW potřebuje oslovit nejen nadšence, ale i ty, kterým doposud bavorské motocykly nic moc neříkaly. V příjemné atmosféře nezávislého café to jde snadněji než v chladném technicistním showroomu.

2. Individualita je recept na úspěch: motocykly se postupně stávají stále více součástí životního stylu. Proto je důležitá originalita a individualita. Výrobci v ní vidí perspektivní způsob, jak dál rozvíjet svůj obchod.

3. Konkurence: individualizace má budoucnost. Už dlouho to ví např. Harley-Davidson – customizing přináší americké značce téměř 20 % ročního obratu. Rozruch a pozitivní ohlasy také vzbudil projekt Yard Built od Yamahy. Skvělým příkladem je pak Scrambler Ducati, který se stal takřka samostatnou značkou a lifestyle je jeho hlavním poselstvím.

 w9R6K1mecEE

Kampaň Make Life a Ride má fungovat celosvětově, dá se tedy očekávat, že nové showroomy se objeví i v Evropě. Otázkou však zůstává, jak chce BMW oslovit zákazníky na trzích Jižní Ameriky, Afriky a Asie, kde jasně dominují maloobjemové stroje.

Bavorské značce má pomoct spolupráce s indickou společností TVS. Z ní má vzejít několik motocyklů o objemu menším než 500 cm3, které se budou prodávat na exotických trzích. První výsledek spolupráce TVS-BMW by měl být představen ve druhé polovině příštího roku. My v Evropě se můžeme těšit na rozšíření modelové nabídky o další bike, který má navázat na prodejní úspěchy R nineT. Nový model se vzduchem chlazeným motorem by měl být představen v roce 2016.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: