Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 6/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Suzuki V-Strom po 50 000 km
Abaja: MotoGP vs. WSBK
Rozhovor: šéfdesignér KTM

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ďábel vkročil na zem: BMW S 1000 RR 2015

Připravujeme

23.10.2014

Zjistit, zda-li se BMW podařilo vylepšit již tak úskostlivě vypiplaný superbike S 1000 RR, jsme vyrazili do Španělska na okruh Monteblanco. Jaké jsou první dojmy?

Poslední dobou to mohlo vypadat, že superbikový segment je pro výrobce čím dál méně zajímavý. Závěr letošní sezony nás však přesvědčuje o pravém opaku. Výkladní skříně svého vrcholného vývoje a technických možností postupně odhaluje řada značek. Jednou z nich je i BMW Motorrad, které nám dalo exkluzivní možnost vyzkoušet na vlastní kůži výsledek tříleté práce vývojového oddělení - S 1000 RR 2015. A kde jinde zkoušet, co umí jeden z nejsilnějších čtyřválců planety, než na závodním okruhu. Co nás zaujalo nejvíce?

!!! Kompletní test připravujeme, najdete jej v MOTOCYKLU 12/2014 !!!

Motor, jehož síla se jen obtížně popisuje bez použití citoslovců a posunků, posílil nejen v absolutním vyjádření - 146 kW (199 k) při 13 500 1/min a 113 Nm při 10 500 1/min -, ale také dostal do vínku znatelně vytříbenější průběh. Je až k nevíře, jakou silou disponuje ve středních a vyšších středních otáčkách. Jinými slovy od 7000 1/min jsou vašimi největšími starostmi, udržet na biku sebe a udržet jeho přední kolo na zemi - to se moc nedařilo ani nám viz fotogalerie.

Podvozek, bez uzardění lze systém DDC označit jako "trendsetter", jestli tímto tempem půjde vývoj podvozkové elektroniky a schopnosti její okamžité adaptace na jízdní podmínky, podvozkoví ladiči nebudou mít pravděpodobně co jíst. V každé situaci máte pocit, že je RR přikované k zemi a že přesně víte, co se děje pod koly. Zapomeňte na hluboké ponory předku a tančící zadní kolo, ikdyž vezmete za brzdu ve 290 km/h. Vskutku opojný zážitek. 

Elektronika, která čerpá veškeré know-how z působení značky v seriálu WSBK, je naprosto neuvěřitelná. Absolutní třešničkou na dortu je quickshifter s možností podřazování bez použití spojky, který dává bleskurychlé meziplyny. Rázem se ocitnete v kůži Sylvaina Barriera, který v podstatě shodný systém drtí ve světových superbicích. Kontrola trakce DTC s možností jemného odladění ve 14 krocích je zase továrnou na powerslidy. Závodním slickem Pirelli s její pomocí pomalujete stametry asfaltu při až absurdním pocitu klidu a bezpečí.

Do Mnichova míři z naší strany velké "bravo". Nyní nám nezbývá, než se těšit na srovnání prozatimního krále superbiků s konkurencí. Ta mu jistě půjde po krku - nic jiného jí totiž nezbývá. 



!!! Kompletní test připravujeme, najdete jej v MOTOCYKLU 12/2014 !!!

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Jen čtyři až osm hodin cesty autem, to podle vašeho sídla, leží cyklistický ráj. Opuštěné silnice…

Africa Twin, kam se podíváš. I tak bychom mohli charakterizovat mediální vřavu kolem jedné z…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: