MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Nová Testastretta s variabilním časováním ventilů

News

15.10.2014

Ať jste či nejste fanoušci italských motocyklů, tohle každého milovníka techniky musí nadchnout. Ducati představila L-twin s variabilním časováním jak výfukových, tak sacích vaček!

O záměru Ducati vrhnout do sériové výroby systém variabilního časování ventilů jsme vás již informovali. Dnes byl tento ambiciózní plán oficiálně potvrzen.

Nový agregát Italové označili jako Ducati Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing). Ojedinělý je tento projekt zejména proto, že i při zachování desmodromického rozvodu, používá variabilní časování jak na sacích, tak na výfukových vačkových hřídelích. Systém je schopen časování upravovat kontinuálně a na každé z hřídelí separátně. Důvody jeho zakomponování do agregátu Testastretta jsou poměrně prozaické: zvýšení výkonu při zvýšení plynulosti jeho dodávky, posílení točivého momentu v nízkých otáčkách a snížení spotřeby (až o 8 %).

Xf9tT2TIJaI

Výsledkem snažení inženýrů z Boloně je V-twin o objemu 1198 cm3 s výkonem 160 koní při 9500 1/min a maximálním točivém momentu 136 Nm při 7500 1/min. 80 Nm je k dispozici již od 3500 1/min, mezi 5750 and 9500 1/min zůstává točivý moment nad hladinou 100 Nm.

HITht743em8

Systém měnící úhel překrytí ventilů při pracovním cycklu je umístěň na konci každé z hřídelí, regulace doby jejich otáčení probíhá na základě měnících se tlaků oleje ve speciálních komorách mechanizmu. Časování hřídelí je pak kontrolováno čidly. Systém není ani nijak enormě servisně náročný, prohlídka ventilů by měla proběhnout každých 30 000 km.

Prvním motocyklem, ve kterém se Testastretta DVT pravděpodobně objeví, by měla být na EICMA představená nová Multistrada.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: