Honda rozšíří nabídku dvouspojkových modelů
16.04.2013
U nových cestovních biků CTX700 a CTX700N, které se Evropanům představí na milánské výstavě EICMA, bude dvouspojková převodovka součástí standardní výbavy.
Honda představila svou technologii dvouspojkových převodovek v roce 2010, kdy ji začala montovat do cestovního stroje VFR1200F. Od té doby se seznam motocyklů používajících novátorské technické řešení rozšířil o modely Integra, NC700X, NC700S a Crosstourer. V Evropě si už nějaký dvouspojkový bike s křidýlky na nádrži pořídilo 12 500 zákazníků. A to není málo.
Honda, povzbuzena tímto úspěchem, připravila další dva modely využívající dvouspojkovou převodovku – CTX700 (polokapotovaná verze) a CTX700N (naháč). Tyto biky vychází podle výrobce z filozofie „komfortního cestovního stroje“ a svou světovou premiéru si odbyly na výstavě v Chicagu. Nicméně na Starý kontinent zavítají až v listopadu, kdy se objeví na výstavě EICMA.
CTX700 a CTX700N využívají řadový dvouválec o objemu 670 cm3. Jeho 48 koní (35 kW) sice není nijak oslnivá hodnota, Honda se však místo špičkového výkonu zaměřila na vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách, co nejnižší spotřebu a především na držitele řidičských průkazů kategorie A2, kteří nejspíš budou nejčastějšími majiteli těchto biků.
Kromě slušného komfortu a dobrých manévrovacích schopností jistě ocení i designové prvky z obýváku na dvou kolech, modelu GL1800 Gold Winng.