MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Aprilia 2011 II.

EICMA

06.11.2010

Aprilia konečně představila 162koňové Tuono V4R a zároveň s ním i dva silniční biky pro mladé jezdce.



 Motocykly Aprilia Tuono V4R

 Motocykly Aprilia Tuono V4R Motocykly Aprilia Tuono V4R Motocykly Aprilia Tuono V4R

Nabitá třída street: Vedle Dorsodura 1200 se na stánku Aprilie hrdě předvádělo také Tuono V4R.

Hypervýkonný motor a špičkový podvozek nemůžou být vyhrazené pouze pro supersportovní modely, řekli si bossové Aprilie a konečně odhalili dlouho očekávaného nástupce dvouválcové Aprilie Tuono, která svého času vítězila ve většině světových testů velkých nakedů. Dva válce nyní nahradila litrová V4, jež přináší bombastický výkon 162 koní při 11 000 1/min a nejvyšší točivý moment 110 Nm při 9000 1/min. Aprilia tak nastavuje laťku pořádně vysoko a její Tuono V4R se stává nejvýkonnějším litrovým nakedem na světě, když o dvanáct koní překonává dosavadní jedničku Yamahu FZ1 s výkonem 150 koní. Špičkový výkon ale neznamená u streetfighteru vše, důležitější je jeho průběh a tak je otázkou, zda-li si to vzali k srdci také inženýři od Aprilie – čtyřválec  ze superbiku RSV4 ztratil ve špičce nějakých 22 koní ve prospěch posílení středního pásma otáček (kompresní poměr 13:1).

 Motocykly Aprilia Tuono V4R



 Motocykly Aprilia Tuono V4R


Nové Tuono V4R
disponuje tou nejmodernější apriliánskou high-tech: APRC System (Aprilia Performance Ride System) který zahrnuje systémy kontroly trakce ATC, kontrolu wheelie AWC a také Launch Control (ALC). Všechny tyto subsystémy mohou být samostatně nakonfigurovány i deaktivovány. Přední vidlice, zadní centrál i tlumič řízení dodala firma Sachs, brzdy jsou od Bremba – na předním kole 2x320 mm a čtyřpístkové radiální třmeny. Suchá hmotnost Aprilie Tuono V4R činí 179 kg, palivová nádrž má objem 17 litrů, výška sedla pak 840 mm. S masivním hliníkovým rámem, špičkovými komponenty podvozku a širokými řidítka by mohlo nové Tuono V4R začít tam, kde již tak skvěle ovladatelné dvouválcové Tuono skončilo. 
 
 Motocykly Aprilia Tuono V4R



 Motocykly Aprilia RS4 125
Aprilia RS4 50


 Motocykly Aprilia RS4 125 Motocykly Aprilia RS4 125


Éra silničních dvoutaktních stopětadvacítek přichází o jednoho z nejslavnějších zastupitelů – Aprilia RS 125 odchází a přichází RS4 125 se čtyřdobým jednoválcem o objemu 124,8 cm3, který je kapalinou chlazený, v hlavě válce má čtyři ventily a splňuje normu Euro 3. Výkon motoru je plných 15 koní a šestistupňová převodovka je pomůže využít do poslední kapky. Exkluzivitou třídy jsou přední 41 mm vidlice upside-down a 300 mm přední kotouč se čtyřpístkovým třmenem. Kapacita nádrže činí 14,5 litru, středy kol jsou od sebe vzdáleny 1350 mm a sedlo leží ve výšce 820 mm. Co je ale nejlepší? Nejlepší je masívní hliníkový rám, výfuk integrovaný do spodní kapotáže podobně jako u KTM RC8 (proč ne, místa je tu dost) a zejména: design kapotáží, který vychází ze superbiku RSV4 Factory. Se 150 mm širokou zadní pneumatikou je tato iluze litrového superbiku více než dokonalá. Menší model Aprilia RS4 50 poznáte na fotografiích podle klasicky vedeného výfuku.  
  
 Motocykly Aprilia RS4 125
Aprilia RS4 125: Co víc může mladý jezdec chtít - vždyť toto je litrová Aprilia RSV4 Factory!
   

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: