MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ventily BMW S 1000 RR při 14 200 otáčkách

News

22.03.2010

Titanové ventily nového německého superbiku při velmi vysokých otáčkách... Editováno.

Autor:misik

Motor BMW S1000RR

Tato ojedinělá technická videa, zobrazující práci ventilů při více jak 14 000 ot/min, by měl vidět každý motocyklový nadšenec. Nebo spíše slyšet- ve vyšších otáčkách už toho moc pro lidské oko k vidění není. Vodou chlazený čtyřválec in- line vyvine ve 13 000 otáčkách maximální výkon 193 k a největší točivý moment činí pak 112 Nm při 9750 otáčkách. Omezovač maximálních otáček je u tohoto motoru nastaven na strašlivých 14 200 otáček. Těchto úctyhodných čísel bylo dosaženo za použití extrémně lehkých titanových ventilů, nevšedně malé vačkové hřídele, a také velmi krátkého pohonu vačkové hřídele jako takové. Ve výsledku vidíme motor malých rozměrů a při jízdě jeho maximální ochotu k rychlému vytáčení při zachování přesnosti časování ventilů. Celý čtyřválec superbiku S 1000 RR váží bez přídavných zařízení necelých 59 kilogramů. Pro srovnání: dvouválec Aprilie RSV z roku 2001 váží 63 kg.















Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: